دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۴۷
کد مطلب : 70576
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد

انتقاد از طرح سخنان نژاد پرستانه درباره اربعین

قم نيوز : دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: کسانی که حرف‌های نژادپرستانه‌ای درباره اربعین مطرح می‌کنند، طبیعتاً باورهای عمیق دینی و اعتقادی آن‌ها متأسفانه دچار مشکل شده و همه‌چیز را با معیارهای مادی سنجش می‌کنند.
انتقاد از طرح سخنان نژاد پرستانه درباره اربعین
انتقاد از طرح سخنان نژاد پرستانه درباره اربعین
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری با اشاره به مراسم با عظمت پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی بیان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی نشانه عظمت و اقتدار امت اسلامی است و نشانگر یک نوع وحدت بین امت اسلامی است.

وی تصریح کرد: در این راهپیمایی عظیم جهانی علاوه بر شیعیان، برادران اهل سنت و حتی پیروان ادیان الهی دیگر نیز به‌عنوان ابراز ارادت به وجود امام حسین (ع) در این مراسم الهی شرکت می‌کنند و این‌ها همه نشانه از عظمت اسلام و حرکت مقدس امام حسین (ع) است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام و قرآن هرروز به دنبال توطئه‌ای جدید برای کشورهای اسلامی و امت اسلامی هستند، این حضور پرشکوه پاسخی دندان‌شکن به همه این دشمنان و مخالفان اسلام به شمار می‌رود.

وی افزود: از کسانی که در این مراسم باشکوه شرکت می‌کنند این انتظار وجود دارد که وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را حفظ کنند و با شور و شوق و ارادت وصف‌ناپذیری که به امام حسین (ع) دارند در مقام عمل نیز این مسئله را ثابت کنند و سختی‌هایی که در سفر وجود دارد را تحمل کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: مسؤولان باید آنچه در توان دارند را انجام دهند تا حضور در راهپیمایی عظیم اربعین به‌راحتی صورت بگیرد، مبادا مسائل فرعی جلوی هدف اصلی یعنی حضور در این مراسم را بگیرد.

وی اضافه کرد: آنچه برای ما مهم است زنده ماندن ارزش‌های اسلامی و الهی است و پول و مادیات زمانی برای ما با ارزش است که بتوانیم در مسیر رسیدن به ارزش‌ها از آن استفاده کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) مورد احترام شیعیان و امت اسلامی و بهترین الگو برای ما است، بنابراین هزینه کردن در این راه دارای ارزش والایی است.

وی گفت: انسان‌های فقیر و غنی، همه و همه در این راه سرمایه اندک و زیاد خود را خرج می‌کنند و حتی عده‌ای حاضرند که خود را بدهکار کنند و در این سفر شرکت کنند، به همین سبب در اینجا مسئله فقیر و غنی مطرح نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز کرد: حضور ایرانیان در کشور عراق به معنای عرض ارادت به امامان معصوم(ع) ما است و هیچ‌گاه مسئله عرب و عجم مطرح نمی‌شود، همان‌گونه که شیعیان در حرم امام رضا (ع) در ایران حاضر می‌شوند و امروز نیز امت اسلام در روز اربعین در حرم حسینی حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: کسانی که حرف‌های نژادپرستانه‌ای درباره اربعین مطرح می‌کنند، طبیعتاً باورهای عمیق دینی و اعتقادی آن‌ها متأسفانه دچار مشکل شده و همه‌چیز را با معیارهای مادی سنجش می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepn8f.jh87fi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما