دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۹
کد مطلب : 70577
منبع : خبرگزاری فارس

نیاز به ویلچر واجب تر از نان شب

قم نيوز : اعضای هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم توجه ویژه اداره کل تربیت بدنی برای تامین ویلچر مورد نیاز ورزشکاران معلول تیم بسکتبال با ویلچر ایثار را خواستارشدند.
نیاز به ویلچر واجب تر از نان شب
نیاز به ویلچر واجب تر از نان شب
به گزارش قم نیوز باشگاه ایثار که از سال 1389 به عنوان نخستین باشگاه خصوصی ورزش جانبازان و معلولین استان قم به صورت تخصصی در رشته بسکتبال با ویلچر در سطح کشور فعالیت می‌کند و افتخارات زیادی را نصیب ورزش قم کرده، امسال به دنبال یک قهرمانی دیگر در مسابقات باشگاهی ایران است.

این باشگاه از سال 1389 با نایب‌قهرمانی در لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر ایران مجوز صعود به لیگ برتر را کسب کرد و از آن سال تا کنون هشت سال متوالی است که در رقابت‌های لیگ به میدان می‌رود، حضوری که ثمره آن دو قهرمانی در سال‌های 1393 و 1394 لیگ برتر همراه با دو نایب‌قهرمانی لیگ برتر در سال‌های 1391 و 1392، دو قهرمانی لیگ دسته دوم ایران در سال‌های 1394 و 1396 و یک مقام سوم بین‌المللی در سال 2015 بوده است.

 

مشکلات مالی عامل کناره‌گیری ایثار قم از لیگ برتر

ایثار بعد از فصل 1395 مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور به دلیل مواجه با مشکلات مالی و نداشتن اسپانسر ناگزیر به کناره‌گیری غیر منتظره از لیگ برتر شد، به همین خاطر در سال 1396 نماینده قم در لیگ دسته دوم ایران بود اما در ادامه مسیر موفقیت‌های خود به مقام قهرمانی ایران دست یافت.

 

درخشش نابغه ایثار در میادین آسیایی و جهانی

از سوی دیگر سرمایه‌گذاری و توجه ویژه باشگاه ایثار قم در بین جانبازان و معلولین، این باشگاه را به عنوان یکی از مجموعه‌های سازنده در ورزش این قشر از افراد جامعه تبدیل کرده و ایثار استعداد و نابغه‌ای همچون محمد محمدنژاد را به را به تیم ملی معرفی کرد تا نخستین‌بار سهمیه پارالمپیک 2016، قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی 2018 و همچنین سهمیه پارالمپیک 2020 را برای ورزش قم به ارمغان بیاورد.

 

حضور ایثار قم در فصل 1397 لیگ دسته اول ایران

تمام این موضوعات به یک طرف، موضوع حضور تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در فصل 1397 رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر باشگاه‌های کشور بهانه‌ای بود تا مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، کادر فنی و بازیکنان این تیم خوشنام و موفق در بسکتبال با ویلچر ایران به دیدار مدیر کل ورزش و جوانان استان قم بروند.

دیداری که با حضور علی خوشرفتار مدیر عامل باشگاه، عبدالمحمد جعفری و یحیی ابطحی اعضای هیات مدیره در کنار مسوولان اداری باشگاه و بازیکنان این تیم نظیر بهرامی، متقی، وفایی، رستمی، عباسی، ابوطالبی و ... در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان قم با حسن عابدی مدیر کل این مجموعه و محمد پیروزمنش رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم صورت گرفت.

 

2 سهمیه پارالمپیک ثمره درخشش ملی‌پوش ایثار

در این دیدار ابتدا علی خوشرفتار مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: هدف ایثار از فعالیت در عرصه ورزش خدمت به عزیزان جانباز و معلول است که نسبت به دیگر اقشار جامعه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در موضوعات مختلف سعی ما رسیدگی به نیازها این قشر است و به لطف خدا و حمایت مسوولان تا کنون موفق عمل کرده‌ایم، عملکردی که نتیجه آن قهرمانی‌های متعدد ایثار قم در بسکتبال با ویلچر ایران و داشتن ملی‌پوش و کسب سهمیه دو دوره پارالمپیک در سال‌های 2016 و 2020، مقام چهارم جام جهانی و عنوان قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی برای نخستین‌بار با درخشش محمد محمدنژاد ملی‌پوش این باشگاه بوده است.

 

خوشرفتار: پول و اسپانسر نداریم

مدیر عامل باشگاه ایثار قم افزود: در این رشته جوان‌گرایی کرده‌ایم تا عزیزان معلول را به محیط سالم و پاک ورزش به ویژه رشته بسکتبال با ویلچر جذب کنیم، در نتیجه تصور می‌کنم در آینده‌ای بسیار نزدیک یک تیم پرقدرت بومی از قم در لیگ بسکتبال با ویلچر ایران حضور یافته و رتبه کسب کند.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های ایثار ثمره حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان قم است، تصریح کرد: همزمان با ورزش همگانی و حرفه‌ای در برنامه‌های فرهنگی نیز فعالیت می‌کنیم، زیرا معتقدیم مقوله فرهنگ لازمه ورزش است، همانگونه که در بحث توان‌بخشی نیز فعال هستیم.

خوشرفتار سپس به مهمترین دغدغه فعلی ایثار قم برای حضور در دوره جدید رقابت‌های باشگاهی بسکتبال با ویلچر ایران اشاره و بیان کرد: در سال جاری متاسفانه پول و اسپانسر نداریم، ولی با تداوم حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان منتظر یک قهرمانی دیگر از ایثار قم باشید.

 

پیروزمنش: ایثار یک برند ارزشمند برای ورزش قم است

سپس نوبت به رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم رسید و محمد پیروزمنش اظهار کرد: ایثار با توجه به روند بسیار خوبی که از نخستین سال حضور خود در رقابت‌های باشگاهی بسکتبال با ویلچر ایران در پیش گرفته، در واقع اکنون یک برند ارزشمند برای ورزش جانبازان و معلولین قم به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در ورزش جانبازان و معلولین ایران، ایثار را یک باشگاه پرقدرت و پرتوان می‌شناسند، به همین خاطر بسیاری از بسکتبالیست‌های مطرح و حرفه‌ای علاقه شدید به عضویت در این تیم و بازی کردن با برند ایثار در سطح اول بسکتبال با ویلچر ایران دارند.

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم افزود: متاسفانه در یک سال اخیر مشکلات مالی برای این تیم محدودیت‌های زیادی ایجاد کرده، تا جایی که باشگاه تصمیم به انصراف از حضور در مسابقات فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال با ویلچر ایران گرفت.

وی با بیان اینکه در کنار مسائل مالی یکی از نیازهای مهم این تیم داشتن ویلچر است، یاد آور شد: در مجموع معتقدم حیف است چنین باشگاه موفقی که خدمت زیادی به قشر جانباز و معلول استان قم و کشور کرده به سادگی فعالیت مفید و موثر خود را محدود کند.

 

نیاز به ویلچر واجب‌تر از نان شب

در ادامه این دیدار نوبت به بازیکنان تیم ایثار قم رسید که تمام آنها از مدیر کل ورزش و جوانان استان قم به واسطه حمایت‌ از ورزش جانبازان و معلولین به ویژه تیم ایثار قم تقدیر کردند و یکی از خدمات ارزنده به این قشر و تیم ایثار را بازسازی مکان اختصاصی این تیم در سالن شهید محمود رضائیان قم توسط اداره کل ورزش و جوانان دانستند.

سپس یحیی ابطحی و عبدالمحمد جعفری دو عضو هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم از حسن عابدی مدیر کل ورزش و جانان خواستار توجه ویژه این اداره کل برای تامین ویلچر به منظور رفاه ورزشکاران معلول تیم بسکتبال با ویلچر ایثار شدند، در حالی که ویلچر اصلی‌ترین نیاز این قشر است و گویا ویلچر از نان شب هم برای ایثاری‌ها واجب‌تر است.

 

عابدی: موفقیت‌های ایثار توانمندی ورزش جانبازان و معلولین را ثابت کرد

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: خوشبختانه باشگاه ایثار با افتخارات و موفقیت‌های خود در کشور ثابت کرده که ورزشکاران جانبازان و معلول قم از استعداد، ظرفیت و توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند.

حسن عابدی افزود: هم در گذشته و هم در سال جاری شاهد رقم خوردن افتخارات بسیار ارزنده‌ای توسط ورزشکاران معلول در میادین برون‌مرزی بوده‌ایم، به ویژه قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی که در رشته‌های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر توسط حسین گلستانی و محمد محمدنژاد ملی‌پوش ایثار قم به دست آمد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: حتی معتقدم موفقیت‌های شما عزیزان در رقابت‌های اخیر ثابت کرد که ورزشکاران معلول ما در بسیاری مواقع از افراد سالم موفق‌تر هستند، در مجموع باید تاکید کنم که رسیدگی به نیازهای عزیزان جانباز و معلول را وظیفه خود می‌دانیم و تمام تلاش خود را برای تامین هرگونه نیاز شما انجام می‌دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: قهرمانی‌های متعدد در کنار معرفی ملی‌پوش برای کسب افتخارات آسیایی و جهانی ایثار را به یک باشگاه موفق در ورزش قم و کشور تبدیل کرده و انتظار من این است که بازیکنان و نیروهای بومی بیش از پیش به بدنه باشگاه اضافه شوند تا این دستاوردها تداوم داشته باشد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfetde.w6dxeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما