يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : 70771
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم مطرح شد

افتتاح 13 واحد تولیدی در استان قم / صادرات 128 میلیون دلاری به خارج از کشور

قم نيوز : در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم گزارشی از وضعیت افتتاح واحدهای تولیدی و صادرات استان ارائه شد.
افتتاح 13 واحد تولیدی در استان قم/ صادرات 128 میلیون دلاری به خارج از کشور
افتتاح 13 واحد تولیدی در استان قم/ صادرات 128 میلیون دلاری به خارج از کشور
به گزارش قم نيوز جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استاندار قم برگزار شد.

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: امسال تاکنون 109 میلیارد تومان در قالب این طرح به بخش‌های صنعت و کشاورزی استان پرداخت شده است، از این میزان 4.7 میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی بود، از ابتدای سال جاری تاکنون 65 طرح تولیدی در قم برای دریافت 209 میلیارد تومان به سیستم بانکی در قالب طرح بهین یاب معرفی شدند.

وی ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت ایام الله 13 آبان و روز ملی مقابله با استکبار جهانی در راستای مقابله با آثار تحریم اقتصادی و ایجاد فضای امید و حمایت از سرمایه گذاری در استان قم، 13 طرح تولیدی در شهرک صنعتی محمودآباد با حضور مدیران ملی و استانی در روز دوشنبه 14 آبان افتتاح می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از جمله طرح‌های تولیدی آماده افتتاح به مناسبت ایام الله 13 آبان در استان، طرح تولید تیشو(مواد اولیه محصولات سلولزی) با سرمایه گذاری 50 میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم 50 نفر است، همچنین به جز این طرح شاهد افتتاح 12 طرح تولیدی صنعتی دیگر با مجموع سرمایه گذاری 35 میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم 200 نفر در قم خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب 22 جلسه نظارت از 117 واحد تولیدی دریافت کننده تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم بازدید صورت گرفت که این واحدها 204 میلیارد تومان دریافت کرده بودند، با پرداخت این میزان اشتغال پنج هزار و 986 نفر تثبیت شد و برای 405 نفر هم اشتغال جدید به وجود آمد.

 

ایجاد اختلال در صادرات قم به عراق

حسن آقاجانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت صادرات استان به کشورهای مجاور اظهار کرد: تصمیمات اخیر دولت در خصوص صادرات قم به عراق و افغانستان وضعیت صادرات به این کشورها را مختل کرده است و آمار صادرات کشورمان به عراق و افغانستان کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ارز حاصل از صادرات به کشورهایی همچون عراق و افغانستان وارد کشور می‌شود و نیازهای ارزی ایران را تامین می‌کند، تصمیم اخیر دولت در خصوص ارز حاصل از صادرات به عراق و افغانستان ورود ارز از این کشورها به ایران را مختل خواهد کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: بخش خصوصی بازوان دولت هستند، اثر تخریبی قوانین داخلی و تحریم‌های درونی بر بخش تولید ایران بیشتر از تحریم‌های خارجی است.

 

خطر از دست دادن بازار صادراتی عراق

ابوالفضل فرهانی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به خطر از دست دادن بازارهای صادراتی استان قم اظهار کرد: تصمیم اخیر دولت در خصوص ارز حاصل از صادرات به کشورهایی همچون عراق موجب از دست دادن بازار صادراتی محصولات استان قم از جمله کفش در کشورهای آسیای میانه و عراق می‌شود.

وی ادامه داد: روند بازاریابی برای صادرات به کشورهای خارجی یک روند طولانی است و ترکیه یک رقیب جدی برای کشورمان در بازارهای صادراتی منطقه است، اگر بازار صادراتی عراق را از دست بدهیم، تولید تعدادی از واحدهای صنعتی استان قم با مشکل مواجه می‌شود.

 

صادرات 128 میلیون دلار از قم به خارج از کشور

محمد خلیلی مدیرکل گمرک استان قم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وضعیت صادرات استان قم اظهار کرد: در هفت ماهه نخست 128 میلیون دلار صادرات از استان به خارج از کشور صورت گرفت که 11 درصد افزایش به لحاظ ارزش را در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

امیر طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در این جلسه گفت: سرمایه گذاران در شهرک صنعت شکوهیه برای توسعه واحدهای تولیدی خود نیاز به زمین در این شهرک دارند، در این راستا طرح واگذاری اراضی 65 هکتاری شهرک صنعتی شکوهیه را دنبال می‌کنیم.

 

برخورد با اخلالگران اقتصادی در قم

مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم در بخش پایانی جلسه درخواست وثیقه از طرف بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را قانونی دانست و تصریح کرد: باید بانک‌ها از شیوه‌های مختلف برای دریافت وثیقه استفاده کنند.

وی ادامه داد: روز 13 آبان نماد تقابل با نظام سلطه و وحدت و همدلی در کشور است و مردم در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی فریاد دفاع از نظام جمهوری اسلامی را سر دادند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: همه وظیفه داریم که با حمایت از بخش تولید به معیشت مردم کمک کنیم، حضور نمایندگان بخش خصوصی در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی موجب غنای بیشتر تصمیم‌های این جلسات می‌شود.

غضنفری برخورد با اخلالگران اقتصادی در استان قم را برابر قانون دانست و تصریح کرد: برخورد با این اخلالگران براساس گزارش‌های مردمی است.

وی ادامه داد: باید آمار پرونده‌های بلاتکلیف طرح رونق تولید در استان قم به صفر برسد، البته الزاما این مساله با پرداخت تسهیلات صورت نمی‌گیرد، امسال از روند پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید عقب هستیم، باید دنبال جذب تسهیلات این طرح به قم باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم خاطرنشان کرد: علی رغم تهدیدهای نظام سلطه شاهد افتتاح طرح‌های تولیدی در استان به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خواهیم بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb8zbz.rhbgzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما