سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 70808
منبع : خبرگزاری فارس
در دهه پایانی ماه صفر صورت می گیرد

اعزام بیش از 860 نفر مبلغ به سراسر کشور

قم نيوز : مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام بیش از 860 نفر مبلغ به سراسر کشور همزمان با دهه پایانی ماه صفر خبر داد.
اعزام بیش از 860 نفر مبلغ به سراسر کشور
اعزام بیش از 860 نفر مبلغ به سراسر کشور
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام یحیی کمال امروز ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در راستای تعمیق، ترویج، گسترش معارف اسلامی، باورهای دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اعزام‌های عمومی و تخصصی مبلغان را در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 860 نفر مبلغ در ایام پایانی ماه صفر اعزام شدند که بخشی از آنها در قالب اعزام‌های تخصصی پیشگیری از طلاق و اعتیاد و بخشی شامل اعزام‌هایی در مقابله با فرقه‌های انحرافی، بهائیت و وهابیت هستند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اعزام تعدادی از مبلغان به صورت عمومی گفت: این مبلغان علاوه بر برپایی عزاداری مباحثی در زمینه مهارت‌های زندگی، مقابله با دشمنان، معارف اسلامی، تفسیر و احکام دینی را مطرح می‌کنند.

وی عنوان کرد: بخشی از مبلغان اعزام شده نخبگان تبلیغی هستند که به برخی از مناطق ویژه و مشترک بین اهل تسنن و تشیع اعزام شدند.

کمال با بیان اینکه اعزام‌ها دارای دو هدف است گفت: اعزام‌ها با رویکرد تخصصی و عمومی انجام می‌شود که مبلغان به مدت 10 روز از هفتم تا هجدهم آبان به مناطق اعزام می‌شوند و اکنون مشغول تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) هستند.

وی یادآور شد: برای گسترش معارف دینی و باورهای مردم باید به تثبیت امور پرداخته شود بنابراین مبلغان عمومی باید باورهای مردم را گسترش و تعمیق دهند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: مبلغان تخصصی به ارائه مشاوره در برخی از مناطق و اماکن می‌پردازند تا مشکلات خانواده‌ها برطرف شود. مبلغان عمومی با حضور در مدارس، حسینیه‌ها، اماکن عمومی و... برگزاری عزاداری‌ها، ارائه تفسیر قرآن و مسائل مورد نیاز مخاطبان را در دستور کار دارند.

وی با اشاره به مباحث ارائه شده از سوی مبلغان گفت: دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، وحدت‌بخشی جامعه اسلامی، آگاه‌سازی در زمینه توطئه‌های‌ دشمنان، آسیب‌های فضای مجازی و سواد رسانه از جمله مباحثی است که مبلغان در بین مخاطبان جوان مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcc44qm.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما