کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر ستاد مرکزی اربعین خبر داد

خدمت رسانی 50 هزار خادم در ایام اربعین در کشور عراق

خبرگزاری فارس , 15 آبان 1397 ساعت 16:04

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: 50 هزار موکب دار و خادم ایرانی در زیارت اربعین به زائرین خدمت رسانی کردند.



دبیر ستاد مرکزی اربعین خبر داد
خدمت رسانی 50 هزار خادم در ایام اربعین در کشور عراق
دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: 50 هزار موکب دار و خادم ایرانی در زیارت اربعین به زائرین خدمت رسانی کردند.

به گزارش قم نيوز حسین ذوالفقاری پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به ویژگی‌های ستاد اربعین اظهار کرد: این ستاد از 23 دستگاه مختلف تشکیل شده است و مجموعه ای از بخش‌ها، سازمان‌ها و ارکان نظام جمهوری اسلامی برای بهبود خدمت رسانی به زائرین اربعین در ستاد پای کار هستند.

وی افزود: علاوه بر ستاد مرکزی اربعین، 400 ستاد اربعین در شهرستان‌ها و 31 ستاد اربعین در استان‌های کشور فعال هستند، همچنین ستاد اربعین یک ستاد در عراق با پنج قرارگاه دارد، 50 هزار موکب دار و خادم ایرانی در زیارت اربعین به زائرین خدمت رسانی کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور عملکرد ستاد اربعین را لحظه ای ندانست و تصریح کرد: این ستاد در طول سال با انسجام فعالیت می‌کند، انسجام بین بخش‌های مختلف از جمله مردم، شهرداری‌ها، رانندگان و دستگاه‌های دولتی برای خدمت به زائرین اربعین بعد از دوران دفاع مقدس بی سابقه است.

وی ادامه داد: امسال دو میلیون و 40 هزار نفر از مرزهای ایران به عراق رفتند که بخشی از آنان، زائران خارجی و مهاجران افغانستانی مقیم کشور بودند، برای این مهاجران دفترچه اقامتی تعریف شد و سفارت عراق براساس این دفترچه به آن‌ها ویزا داده شد، امسال تعداد زائران خارجی عبور کننده از مرزهای کشورمان در سال جاری 46 درصد افزایش پیدا کرد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین زیرساخت‌های مرزهای کشور را برای خدمت رسانی به اربعین مناسب دانست و تصریح کرد: اکنون وضعیت این زیرساخت‌ها به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی ادامه داد: امسال در 24 مرکز از جمله کنسولگری‌های دائم و موقت عراق برای زائرین کشورمان ویزا صادر شد تا از ویزاهای تقلبی جلوگیری شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: هر سال برای لغو روادید زائرین اربعین تلاش می‌کنیم، اما نگرانی مقام‌های عراقی این است که چه تعداد زائر در صورت لغو روادید به عراق می‌آیند، بحث صدور روادید انرژی زیادی از ستاد اربعین می‌گیرد.

ذوالفقاری با اشاره به هزینه‌های صدور ویزا برای زائرین اربعین اظهار کرد: تلاش کردیم که هزینه‌های ویزا برای این زائرین کاهش پیدا کند، مابه التفاوت هزینه ویزا به حساب زائرین در بانک‌های ملی و ملت واریز شده است.

وی ادامه داد: بیش از دو هزار موکب ایرانی در زیارت اربعین شناسایی شده است تا مشکلی برای فعالیت این موکب‌ها به وجود نیاید، امسال بیش از پنج هزار کامیون وسایل و اقلام موکب‌ها را به عراق منتقل دادند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: زیرساخت‌ها برای دادن ارز به زائرین اربعین در عراق فراهم نشده بود و ستاد اربعین هم از این مساله از طریق رسانه‌ها مطلع شد، 188 هزار نفر برای دریافت این ارز ثبت نام کردند که بیشتر این افراد ارز را گرفتند.

ذوالفقاری با اشاره به ارزیابی عملکرد ستاد اربعین اظهار کرد: عملکرد این ستاد پس از ایام اربعین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نقاط ضعف و قوت مشخص می‌شود، 80 درصد از ناوگان اتوبوسرانی برون شهری کشور در ایام اربعین به رفت و آمد زائرین اربعین از مرزهای سه گانه اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: امسال در یک روز 242 هزار نفر از زائرین اربعین از مرز مهران در زیارت اربعین وارد کشور شدند، با وجود استقرار اتوبوس‌ها، به هر حال زائرین کمی معطل می‌شوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: امسال در بحث عبور موقت خودروهای ایرانی از مرزها در زیارت اربعین مشکل داشتیم و طرف عراقی در ابتدا برای این حجم از عبور موقت خودروها آماده نبود.

ذوالفقاری فعالیت موکب‌های ایرانی را بعد از اربعین ادامه دار دانست و خاطرنشان کرد: 900 موکب ایرانی در داخل کشور در زیارت اربعین فعالیت کردند که فعالیت این موکب‌ها در مرزها تا پنج روز پس از اربعین بود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 70817

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70817/خدمت-رسانی-50-هزار-خادم-ایام-اربعین-کشور-عراق

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir