کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی: زائرین کشور از لحاظ اقتصادی باید دارای عزت باشند

خبرگزاری فارس , 15 آبان 1397 ساعت 16:30

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: امسال یک زائر برای خرید هزار دینار باید 13 هزار تومان در بازار پرداخت می‌کرد که این نشان از بی ارزش شدن پول ملی کشورمان دارد، باید زائرین کشورمان به لحاظ اقتصادی دارای عزت باشند.


به گزارش قم نيوز آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تعداد زیاد زائرین اربعین اظهار کرد: تعداد حجاج از تمام دنیا در سال حدود دو میلیون نفر است، اما در زیارت اربعین شاهد حضور 15 میلیون زائر از کشورهای مختلف هستیم که این نشان از اهمیت برنامه ریزی برای زیارت اربعین دارد.

وی ادامه داد: امسال یک زائر برای خرید هزار دینار باید 13 هزار تومان در بازار پرداخت می‌کرد که این نشان از بی ارزش شدن پول ملی کشورمان دارد، باید زائرین کشورمان به لحاظ اقتصادی دارای عزت باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: باید مدیران از ابعاد مختلف در بحث اقتصادی برنامه ریزی کنند تا به لحاظ اقتصادی قوی باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه کشورمان اظهار کرد: دشمنان در برابر ایران صف آرایی کردند، باید بهره برداری سیاسی مناسب از زیارت اربعین صورت بگیرد، 15 میلیون نفر در زیارت اربعین در یک نقطه جمع می‌شوند و باید مرزهای بین ظالمان و مظلومان برای این زائرین ترسیم شود.

وی ادامه داد: صدا و سیما برنامه ای در خصوص مشکلات اقتصادی و فقر مردم ندارد، این مساله یک مشکل است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: باید هزاران نفر از خطبا و مبلغان در زیارت اربعین حضور داشته باشند تا بهره برداری فرهنگی مناسبی از این زیارت صورت بگیرد.

آیت‌الله نوری همدانی هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای خدمت رسانی به زیارت اربعین را ضروری دانست و تصریح کرد: عزت اسلام باید در این زیارت به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: نباید نقاط ضعف در خدمت رسانی به زائرین اربعین در سال‌های آینده دوباره تکرار شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: براساس روایات ایام زیارت امام حسین(ع) جزو عمر زائرین محسوب نمی‌شود و زیارت این امام معصوم ثواب بسیار زیادی دارد، دعا در زیر قبه امام حسین(ع) مستجاب می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 70822

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70822/آیت-الله-نوری-همدانی-زائرین-کشور-لحاظ-اقتصادی-باید-دارای-عزت-باشند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir