کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه ویژه اوقاف استان برای حفظ قرآن‌کریم 20 هزار شهروند قمی

خبرگزاری تسنیم , 15 آبان 1397 ساعت 19:01

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به جذب ۲۰ هزار نفر از شهروندان قمی برای آغاز حفظ قرآن‌کریم گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای جذب ۲۰ هزار نفر از شهروندان قمی برای حفظ قرآن کریم در اوقاف و امور خیریه استان انجام‌شده است.


به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام‌ سید‌اسماعیل حسینی‌مقدم در نشست‌خبری که در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، اظهار داشت: ساختار وقف ساختاری منسجم برای ماندگاری موقوفات در استان قم است.

وی افزود: واقف با استفاده از ساختار فقهی و حقوقی وقف می‌تواند کار خیر فرهنگی و اجتماعی خود را برای همیشه بیمه کرده و آن را برای همیشه از گزند حوادث و افراد خائن حفظ کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اهمیت وقف را مورد توجه قرار داد و گفت: باید جامعه به سمتی حرکت کند که در آن سنت وحی مانند صدر اسلام به انجام عمل وحی اهتمام کند، برای تحقق این امر رسالت سنگین فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ وحی مسئولیتی خطیر به‌حساب می‌آید.

حسینی مقدم ابراز کرد: با فرهنگ‌سازی‌های اصولی می‌توان امید داشت همانند صدر اسلام شعار همه واقف باشیم در سطح جامعه بار دیگر رونق و توسعه پیدا کند، زیارت بقاع متبرکه یکی از سنت‌های پسندیده و رایجی بوده که در جامعه اسلامی ایران رونق دارد، معرفی نمایندگان و جایگاه آن‌ها در فرهنگ دینی مردم از رسالت‌های مهمی بوده که باید در قبال بقاع متبرکه در استان عملیاتی شود.

وی ادامه داد: تبدیل‌شدن بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی شهر مسئله مهمی بوده که باید با تعامل و همکاری با رسانه‌های جمعی در سطح استان دنبال شود، در هفته وقف باید توجه نخبگان و شهروندان به مقوله وقف بیش از گذشته منعطف شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برنامه اوقاف و امور خیریه قم در هفته وقف تأکید کرد: دیدار با ائمه جمعه و مراجع تقلید، تجلیل از مفاخر قرآنی و یاوران وقف، برگزاری نشست‌های صنفی تخصصی پیرامون ترویج فرهنگ وقف، غبارروبی بقاع متبرکه، استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیون در بقاع متبرکه و اماکن عمومی بخشی از فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم در هفته وقف است.

حسینی‌مقدم با اشاره به برخی از اقدامات اوقاف و امور خیریه قم در سال 97 بیان کرد: در سال جاری برای مالکیت 800 مورد وقفی انجام‌شده و 34 درصد عواید و درآمدهای اوقاف نسبت به سال گذشته رشد داشته است، 40 پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه بااعتباری بالغ‌بر 7 میلیارد تومان آغاز و تا پایان سال جاری به نتیجه خواهد رسید.

وی ابراز کرد: بیش از 40 میلیارد ریال در نیات فرهنگی و اجتماعی از قبیل فعالیت‌های قرآنی، اجرای برنامه ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی و نشاط معنوی هزینه شده است، در بخش نیات اجتماعی در عناوین کمک به ایتام و مستمندان، کمک به آزادی زندانیان، تأمین داروی بیماران نیازمند و اجرای طرح مهر تحصیلی اعتباراتی درزمینهٔ اجرای امینانه نیات واقفین صرف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: تاکنون دو مدرسه شبانه‌روزی قرآن کریم در دو بقعه متبرکه قم افتتاح‌شده و 45 نفر نیز در آن موفق به حفظ 8 جزء از قرآن کریم شده‌اند، برای جذب 20 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم تمهیدات لازم فراهم‌شده تا حفظ قرآن کریم را آغاز کنند.

حسینی‌مقدم اقدامات قرآنی اوقاف قم در سال جاری را مورد توجه قرار داد و  تصریح کرد: کسب رتبه نخست در مسابقات کشوری قرآن کریم توسط قاریان و حافظان استان قم از برجستگی‌های سازمان اوقاف و امور خیریه قم در سال جاری بوده است، استان قم برای نخستین بار در سال جاری به‌عنوان رتبه نخست کشور دست پیداکرده است.

وی ادامه داد: موکب اوقاف و امور خیریه قم در ایام اربعین در شهر سامرا برپاشده و از خیل عظیمی از زائران عتبات عالیات پذیرایی و اسکان داشته‌اند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 70830

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70830/برنامه-ویژه-اوقاف-استان-حفظ-قرآن-کریم-20-هزار-شهروند-قمی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir