کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قم در سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) به سوگ نشست

خبرگزاری فارس , 16 آبان 1397 ساعت 19:54

شهر قم در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و سالروز شهادت امام حسن(ع) غرق در ماتم و عزا شد.


به گزارش قم نیوز همزمان با فرارسیدن 28 صفر شهر مقدس قم در غم رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع) غرق در ماتم و عزا شده و در گوشه و کنار این شهر مراسم‌های عزاداری برپاست.

در حرم مطهر حضرت معصومه(س) دیشب و امروز مراسم‌های عزاداری به مناسبت 28 صفر برپا شده است و زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) با حضور در این مراسم‌ها به سوگواری می پردازند.

دیشب و امروز دسته‌های عزاداری از نقاط مختلف شهر قم رهسپار حرم کریمه اهل بیت(س) می شوند و با حضور در حرم مطهر، سالروز رحلت پیامبر اسلام و امام حسن(ع) را به دخت موسی بن جعفر تسلیت می گویند.

شهر قم این ایام میزبان خیل عظیم زائرانی است که از راه‌های دور و نزدیک خود را برای شرکت در مراسم‌های عزاداری روزهای پایانی ماه صفر به عش آل محمد رسانده اند.

در مسجد مقدس جمکران، بیوت مراجع عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری نیز مراسم‌های عزاداری ویژه این ایام برپا شده و نوای مداحان از این مراسم‌ها به گوش می‌رسد.

در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد مختلف شهر قم نیز مراسم‌های عزاداری ویژه دهه سوم ماه صفر برپا شده و مردم با حضور در مراسم‌ها به سوگواری پرداخته و اشک ماتم می ریزند.

انتهای پیام/ 105


کد مطلب: 70840

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70840/قم-سالروز-رحلت-پیامبر-ص-شهادت-امام-حسن-ع-سوگ-نشست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir