کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش قم:

نقش جوانان در موفقیت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت محوریست

خبرگزاری ايرنا , 21 آبان 1397 ساعت 10:38

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: جوانان به دلیل پویایی و نشاط اجتماعی خود، بیش از سایر اقشار، نقشی محوری و مهم در اجرای موفق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا روزدوشنبه بیان کرد: هر جایی که انقلاب اسلامی از نیروی جوانان استفاده کرد به موفقیت های چشمگیری دست یافت، بنابراین در اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز این جوانان هستند که می توانند به عنوان یک موتور محرک قوی و هوشمند، نقش محوری را ایفا کنند.
وی افزود: استفاده از جوانان در اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نباید در حد شعار باقی بماند و لازم است تا مسئولان متولی امر، شرایط حضور فعال این قشر پر توان جامعه را در بخش های مختلف آن فراهم نمایند.

وی ادامه داد: بها دادن به جوانان در اجرای الگو یاد شده، ثمره مهمتر دیگری نیز دارد و آن سرعت بخشیدن به حرکت کشور در مسیر تبدیل شدن به جامعه مهدوی است که می تواند الگوی اصیل حکومت داری اسلامی را به جهان معرفی کند.

قاسمی نیا گفت: هر حرکتی که در مسیر اجرای دقیق و موفق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ایران برداشته شود، کمک به همه بشریت است، چرا که موفقیت این الگو، جهانیان را بیدار و آنان را با آموزه های اصیل اسلامی و ظرفیت های تمدن سازی آن، آشنا می کند.

وی بیان کرد: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید به عنوان گفتمانی اصیل در جامعه مطرح شود و همه مراکز علمی و دانشگاهی و اقشار مختلف مردم در تدوین نهایی آن نقش ایفا کنند و خود را نسبت به اجرای این الگو، مکلف بدانند، چرا که سرنوشت و آینده کشور براساس آن رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: در طراحی این الگو از عناصر مهمی استفاده شده است که هر کدام از آن ها باید توسط کارشناسان مورد بررسی های دقیق و تخصصی قرار گیرد، چرا که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از نهایی شدن از سال 1400 به مدت 50 سال به عنوان راهبرد اصیل نظام جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف به کار گرفته خواهد شد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم، با اشاره به این که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نشان بلوغ انقلاب اسلامی است، گفت: هر ایرانی که اعتقاد به پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران دارد چه در داخل و چه خارج از کشور، باید نظر و ایده خود را برای بهتر شدن این الگو ارائه دهد و عمل به متن نهایی آن را وظیفه خود بداند.

وی با بیان این که توجه به وصیتنامه الهی و سیاسی امام راحل در تدوین نهایی این الگو نقش بسزایی دارد، افزود: انقلاب اسلامی بر اساس رویکرد امام خمینی (ره) از همان ابتدا بر پایه اتکا به قدرت الهی و اعتماد به مردم شکل گرفت و در طول این سال ها نشان داد، همواره به دنبال پیشرفت همه جانبه کشور است تا ایران سرآمد کشور های جهان اسلام باشد.

چندی پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی تدوین الگوی پایه اسلامی - ایرانی پیشرفت، دستگاه‌ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌ شده و ارائه‌ نظرات مشورتی فراخواندند.


انتهای پیام /138


کد مطلب: 70963

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70963/نقش-جوانان-موفقیت-الگوی-اسلامی-ایرانی-پیشرفت-محوریست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir