کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

500 تن مواد مخدر در کشور کشف شده است

خبرگزاری ايرنا , 21 آبان 1397 ساعت 13:41

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: از ابتدای امسال تاکنون 500 تن انواع مواد مخدر در سطح کشور کشف شده است و در این راستا 9 شهید تقدیم نموده ایم.


به گزارش قم نیوز سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم افزود: روند مبارزه با مواد مخدر در همه بخش ها در سطح کشور افزایش قابل توجهی داشته است و اقدام های پیشگیرانه، اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر می باشد.

وی اضافه کرد: جمع آوری معتادان متجاهر و خیابانی اولویت کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است و بر اساس مواد 16 و 42 قانون مبارزه با مواد مخدر، این ستاد نسبت به درمان، بازتوانی، بازپروری و در نهایت بازگشت این معتادان به جامعه نیز اقدام می کند.

وی ادامه داد: اولویت اصلی و درازمدت ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدام های پیشگیرانه است و در این راستا از همه ظرفیت های فرهنگی، دینی و اجتماعی کشور برای پیشگیری بهره می گیریم.

مومنی با بیان این که ایران در مسیر ترانزیت و توزیع مواد مخدر قرار دارد، تصریح کرد: حدود 2 دهه قبل میزان تولید مواد مخدر در افغانستان 200 تُن بود، اما از زمانی که آمریکایی ها در آنجا مستقر شده اند این تولیدات با افزایش 50 برابری به 10 هزار تُن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این مساله نشان می دهد که ما هم باید متناسب با این شرایط، جهت گیری درستی انتخاب کنیم و در عین حال که کار مبارزه و مقابله را از نقطه صفر مرزی تا درون شهرها انجام می دهیم، حتما باید اولویت اساسی ما پیشگیری باشد.

وی با تاکید بر نقش خانواده ها در جلوگیری از اعتیاد جوانان، گفت: باید از همه ظرفیت های دینی، بومی، فرهنگی و اجتماعی و نهادهای فرهنگ ساز استفاه کنیم تا در امر مبارزه با مواد مخدر موفق باشیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین گفت: سن اعتیاد از میانگین مجموع سن معتادان کشور به دست می آید و در حال حاضر سن اعتیاد در کشور 24.5 سال است و ممکن است فردی در سن پایین تر معتاد شده باشد که سن او به تنهایی به منزله سن اعتیاد نیست.

در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم که با حضور مسئولان استانی در تالار امام جواد(ع) استانداری ترتیب یافت، در حوزه فرهنگی و پیشگیری 14 پیشنهاد، در حوزه مقابله با عرضه 10 پیشنهاد و در حوزه درمان و حمایت های اجتماعی هفت پیشنهاد مطرح و بررسی شد.


انتهای پیام /138


کد مطلب: 70971

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70971/500-تن-مواد-مخدر-کشور-کشف-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir