کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۰ خیابان و معبر شهر قم به نام اسامی مقدس شهدا نام‌گذاری شدند

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 21 آبان 1397 ساعت 16:01

در هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم درباره تصویب و نام‌گذاری ۱۰ خیابان و معبر شهر قم به اسامی مقدس شهدا و احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر بحث و تبادل‌نظر شد.


به گزارش قم نیوز هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم صبح امروز به ریاست عبدالله جلالی و با حضور ابراهیم معتمدی قائم‌مقام شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، محمود مسگری عضو شورای شهر قم با اشاره به اخذ مجوز اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی طرح احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر اظهار داشت: 13 هزار و 600 مترمربع و 56 پلاک ثبتی درگیر این طرح مهم می‌شوند.

عضو شورای شهر قم اخذ مجوز اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی طرح احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر را مورد توجه قرارداد و افزود: برای ادامه این حتی می‌توان از ماده 8 استفاده کرده و لزوم استفاده از ماده 9 الزامی نیست.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مالکین واقع در این طرح قیمت‌هایی بیش‌ از حد معمول را درخواست داده‌اند، در وضعیت کنونی صرفاً با استفاده از ظرفیت توان خصوصی می‌توان این پروژه را به‌پیش برد.

پیش‌بینی اعتبار 1000 میلیارد تومانی برای احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر

مجید اخوان عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با تأکید بر اخذ مجوز اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی طرح احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر گفت: برای تکمیل و ادامه این پروژه از محل صندوق پروژه پیش‌بینی اعتباری 1000 میلیارد تومانی شده است.

عضو شورای شهر قم با اشاره به اخذ مجوز اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی طرح احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر ابراز کرد: زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری در این طرح تملک اراضی موجود در آن است و بعد از آن باید به دنبال سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت رفت.

وی با بیان لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی تأکید کرد: درصورتی‌که این عمل به‌درستی انجام نشود هزینه‌های جانبی جمع‌آوری این پسماندها بیشتر از حالت مکانیزه شده و ساماندهی شهر با مشکلات بیشتری همراه می‌شود.

مجتبی سبحانی ثابت عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به اخذ مجوز نام‌گذاری 10 مورد اسامی پیشنهادی جهت نام‌گذاری شوارع و معابر عنوان کرد: تمام این 10 کوچه و شارع به اسامی متبرک شهدا مزین شده‌اند.

عضو شورای شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی ابراز کرد: پیشنهاد شده مصوبه هر باکس از 33 هزار تومان به 50 هزار تومان افزایش پیدا کند.

وی لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی را مورد توجه قرارداد و بیان کرد: کمیسیون خدمات شهری قم با افزایش 15 درصدی موافق بوده و درنهایت تعرفه باکس‌های جمع‌آوری از 33 هزار تومان به 38 هزار تومان افزایش پیداکرده است.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی عنوان کرد: اصل این کار فرهنگ‌سازی بوده اما باید تمام مراتب افزایش قیمت به‌صورت مرحله‌ای انجام‌شده و از وارد شدن فشارهای مضاعف به شهروندان جلوگیری شود.

جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای ساختمانی نیازمند فرهنگ‌سازی است
محسن محرری عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با تأکید بر لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی تصریح کرد: توسعه این عمل به‌نوبه خود یک کار مهم فرهنگ‌سازی بوده که می‌تواند در ساماندهی شهر اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشد.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: درصورتی‌که شهرداری باکس‌های ویژه‌ای برای جمع‌آوری پسماندها در سطح شهر قرار ندهد هزینه‌های جمع‌آوری آن بسیار بیشتر از حالت فعلی می‌شود.

رئیس شورای شهر قم نیز با اشاره به‌ضرورت جلوگیری از توسعه و گسترش نماهای غیر اسلامی و غربی در شهرسازی و معماری شهر قم گفت: باید در راستای تغییر نماهای شهری حرکت کرده و از صدور مجوز نماهای غربی و رومی جلوگیری شود.

عبدالله جلالی با اشاره به اخذ مجوز اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی طرح احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که باید 56 پلاک ثبتی در این طرح تملک شود ضروری بوده تا برآوردهای لازم از اعتبارات موردنظر سنجیده شود چراکه اعتبار فراوانی برای این طرح مهم ترافیکی موردنیاز است.

وی با بیان لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی خاطرنشان کرد: درصد شهروندانی که از این طرح استفاده می‌کنند اندک بوده و فراگیری کامل را ندارد بنابراین باید در قیمت‌گذاری این بخش واقعیت‌های موجود در جامعه را مدنظر قرار داده و از متضرر شدن سایر شهروندان جلوگیری شود.

نابسامانی های شهر قم ناشی از شبکه معابر نامتوازن است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: شکل گیری نامتوازن اسکلت اصلی و شبکه معابر منجر به ایجاد نارسایی هایی در شهر می شود که در حال حاضر وجود این معضل در قم مشهود است.

روح الله امراللهی نیز در نطق پیش از دستور هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم اظهار داشت: این مشکل بر روی سیستم عملکرد، حرکت و کلیت فضای شهر تاثیر نامطلوبی گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه در مناطق مختلف شهر شرایط نامنظمی را مشاهده می کنیم، افزود: تداوم این وضعیت باعث بروز یک نارضایتی و خستگی اجتماعی می شود.

وی با اشاره به گذشت یک سال و سه ماه از آغاز به کار شورای پنجم افزود: در این مدت مجموعه شهرداری اقدامات شایانی را انجام داده که تکمیل بلوار آیت الله بروجردی و بلوار یادگار امام و اتصال آن به میدان ارتش و توسعه ابتدای بلوار کارگر از جمله آن است.

امراللهی با بیان اینکه با پیگیری و حمایت شهرداری این قابلیت وجود دارد که طرح های دیگری را نیز تکمیل و در اختیار شهروندان قرار دهیم، تا بخشی از مشکلات و نابسامانی ها رفع و بخشی دیگر نیز کاهش پیدا کند، گفت: ادامه طرح های بلوارهای شهید روحانی، تعاون، محتشم کاشانی و شهید فهیمی را می توان درکوتاه مدت به بهره برداری برسانیم، و شهرداری نیز باید در این پروژه ها حساسیت بیشتری داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم با بیان اینکه طرح بلوار فردوسی با ریل آهن متروکه برخورد کرده است، افزود: باید با حمایت همه جانبه از طرح، این مشکل ایجاد شده در جلوی پای مردم برداشته شود.

امراللهی تصریح کرد: حقوق شهروندی مردم تحت شعاع یک خودخواهی بخشی قرار گرفته ، ریلی که فعالیتی ندارد و در جاهای مختلف نیز تکه تکه شده همچنان در بلوار فردوسی رها مانده و یکی از محورهای رینگی اصلی شهر را با بن بست روبرو کرده است.

وی با اشاره به پیش بینی اعتبار در بودجه سال 97 شهرداری برای بهره برداری از محور زینبیه تا پل کارگر و امامزاده ابراهیم(ع) گفت: شهرداری باید مراحل عملیات اجرای این طرح را نیز مقداری تسریع بدهد.

عضو شورای شهر قم گفت: شهرداری در رینگ دوم جمکران فعالیت های قابل تقدیری انجام داده که اثر آن در بلند مدت بر جامعه نمایان خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به طرح امتداد خیابان سمیه حد فاصل خیابان انقلاب تا طالقانی، بر ضرورت جدیت بیشتر برای تکمیل آن تاکید کرد، و افزود: دو طرح بلوار عمار و یاسر و جمهوری اسلامی نیز که نقش اصلی در ساختار دسترسی آینده شهر بازی می کنند، به طور حتم بر رفتار ترافیکی شهر نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 70974

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70974/۱۰-خیابان-معبر-شهر-قم-نام-اسامی-مقدس-شهدا-نام-گذاری-شدند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir