دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : 70980
منبع : خبرگزاری فارس
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران مطرح کرد

احیای سنت بیعت با امام عصر(عج) همزمان با 9 ربیع الاول

قم نيوز : معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برنامه های این مسجد مقدس در ایام 9 ربیع الاول، گفت: در سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) نسبت به ترویج و احیای سنت ارزشمند بیعت با امام عصر(عج) اهتمام ویژه ای شده است.
احیای سنت بیعت با امام عصر(عج) همزمان با 9 ربیع الاول
احیای سنت بیعت با امام عصر(عج) همزمان با 9 ربیع الاول
به گزارش قم نیوز احمد حاجی زاده ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام مسئله بیعت امری رایج بوده است، بیان کرد: این در حالی است که در شرایط کنونی از مسئله بیعت با امام حی و حاضر یعنی حضرت ولیعصر(عج) غفلت شده است.

وی با اشاره به اینکه با تاکید تولیت مسجد مقدس جمکران احیا مسئله بیعت با امام عصر(عج) در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: در تلاش هستیم که همزمان با 9 ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) نسبت به ترویج و احیای این سنت ارزشمند اهتمام داشته باشیم.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در همین راستا برنامه های مختلفی تدارک دیده شده است، بیان کرد: در شام شهادت امام حسن عسکری(ع) مراسم ویژه ای با حضور طلاب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مراسم صبحگاه مشترک با حضور نیروهای نظامی برگزار شد، افزود: امسال نیز این مراسم با حضور نیروهای نظامی و همچنین اقشار مختلف برگزار خواهد شد.

حاجی زاده با بیان اینکه جلساتی با مدیران دستگاه های مختلف برگزار شده و از مشارکت آنها در برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم‌های این ایام استفاده می شود، افزود: امیدواریم که با حرکت گسترده ای که شکل می گیرد، مسئله بیعت در 9 ربیع الاول در سراسر کشور و جهان اسلام پایه گذاری شود.

وی در خصوص برگزاری مراسم پیاده روی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در این خصوص ما در مسجد مقدس جمکران می توانیم پذیرای زائران باشیم و برنامه ریزی لازم را به عمل آوریم ولی در خارج از مسجد و در طول مسیر باید دستگاه‌های اجرایی استان پای کار بیایند و به مردم خدمت لازم را ارائه دهند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران به اجرای طرح رحمت واسعه اشاره کرد و گفت: این طرح هر سال توسعه یافته و خادمان مسجد مقدس جمکران با لباس خادمی در نقاط مختلف حضور می یابند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ادعای امام زمانی فردی در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد: همه مسؤولان در نظام اسلامی در برابر امام حی مسؤول هستند و باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzn05.yt0zj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما