کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث فرهنگی قم: فعالان گردشگری قم به حمایت‌های قانونی نیاز دارند

خبرگزاری مهر , 21 آبان 1397 ساعت 21:01

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: با توجه به اینکه صنعت گردشگری محور توسعه استان قم است، فعالان گردشگری بیش از گذشته به حمایت‌های قانونی نیاز دارند.


به گزارش قم نیوز حمید یزدانی در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم که صبح دوشنبه با حضور اعضای کارگروه در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با چهار دستور جلسه برگزارشد تصریح کرد: فعالان گردشگری برای جلب رضایت زائران تلاش می‌کنند ولی برخی مشکلات موجود باعث دلسردی آنان می‌شود و در این زمینه لازم است مجموعه مدیریتی استان مساعدت نمایند و مشکلات پیش روی جذب توریست و سرمایه گذار و فعالان عرضه گردشگری را از پیش روی بردارند.

وی با انتقاد از مشکل افزایش آب بهای مراکز اقامتی قم گفت: این سیاست که هتلداران می‌توانند در ازای افزایش تعرفه آب، تعرفه خدمات به زائران و مسافران را افزایش دهند، ضربه به صنعت گردشگری قم وارد می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم با بیان اینکه هتلداران قم هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ کیفیت بهترین خدمات را با کیفیت بالا و مناسب به گردشگران ارائه می‌دهند، اظهار داشت: بعد از سه سال تنها ۲۰ درصد بر نرخ نامه آنان افزوده شده است که هرگز جوابگوی افزایش قیمت حامل‌های انرژی که به هتل‌ها و مجموعه تأسیسات گردشگری تحمیل می‌شود، نیست.

عدم اجرای قانون واخذ عوارض مشاغل توسط شهرداری از تأسیسات گردشگری استان موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح شد؛ یزدانی دراین باره اظهار داشت: در این خصوص لازم است تا با اجرای رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم دریافت عوارض از فعالان این صنعت حمایت شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت صنعت گردشگری قم تصریح کرد: اگر قرار است که صنعت گردشگری مبنای توسعه اقتصادی استان باشد یکی از لازمه‌های آن برطرف کردن مشکلات فعالان و سرمایه گذاران است.
انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 70989

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70989/مدیرکل-میراث-فرهنگی-قم-فعالان-گردشگری-حمایت-های-قانونی-نیاز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir