سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 71014
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم:

وقایع زیبای اربعین با هنر عکس ماندگار می شود

قم نيوز : با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان عکاس، نشست تخصصی بازتاب حماسه اربعین حسینی از نگاه عکاسان قم برگزار شد.
وقایع زیبای اربعین با هنر عکس ماندگار می شود
وقایع زیبای اربعین با هنر عکس ماندگار می شود
به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در نشست تخصصی بازتاب حماسه اربعین حسینی از نگاه عکاسان قم بیان کرد: امسال خبرهای اربعین بسیار گرانقدر و با ارزش بود و تصاویر زیبایی از راهپیمایی اربعین ثبت شد.

وی تصریح کرد: وقایع زیبای اربعین با هنر عکس ماندگار می شود و امیدواریم نمایشگاهی از آثار عکاسان برپا شود تا بتوان این تصاویر زیبا را به علاقه مندان نشان داد.

مقیمی بیان کرد: موضوع اربعین دستاوردهای فرهنگی و دینی و ارزشی زیادی دارد که باید از آن صیانت شود.
وی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی سنت های حسنه و زیبایی احیا شد که بیشترین فعالین آن را جوانان تشکیل دادند در این میان اعتکاف و اربعین از همان جنسی است که با حضور جوانان به زیبایی برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم اظهار کرد: عمق نفوذ فرهنگی انقلاب برای احیای سنت های حسنه قابل توجه است.
وی گفت: میزبانی عراق و تعامل فرهنگی و ثبت وقایع زیبا از دستاوردهای مهم اربعین حسینی است بی شک تعاملات فرهنگی با همسایگان هم کیش و مسلمان دستاوردهای مهمی به همراه دارد.

مقیمی افزود: رسانه های غربی برای اولین بار در سال جاری واقعه اربعین را پوشش دادند و در این پوشش خبری و تصویری درصدد نشان دادن نقاط تاریک و حواشی بودند اما حضور عکاسان و هنرمندان در اربعین و به تصویر کشیدن زیبایی های آن هجمه دشمن را خنثی کرد.

وی اظهار کرد: بی تفاوتی نسبت به اربعین فضا را برای هجمه سازی و تبلیغات سوء فراهم می کند؛ اربعین حرکتی خودجوش است و فعالیت های فرهنگی در نشان دادن این رویداد در زبان هنر و عکس نیز حرکتی خودجوش می طلبد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تاکید کرد: بزرگان در عرصه هنر انقلابی و ارزشی هیچ گاه منتظر ارگان های دولتی نبوده اند و همواره به صورت خودجوش به میدان آمده اند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc0xqm.2bqss8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما