چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 71050
منبع : ایسنا
رییس خانه معدن ایران:

در شرایط تحریم نفت، می‌توان از اقتصاد معدنی بسیار بهره برد

قم نيوز : رییس خانه معدن ایران گفت: منابع معدنی یک ثروت بزرگ در کشور است و در شرایط تحریم نفت، می‌توان بسیار از اقتصاد معدنی بهره برد.
در شرایط تحریم نفت، می‌توان از اقتصاد معدنی بسیار بهره برد
در شرایط تحریم نفت، می‌توان از اقتصاد معدنی بسیار بهره برد
به گزارش قم نیوز محمدرضا بهرامن، صبح امروز در بیست و یکمین همایش انجمن زمین شناسی ایران که در هتل شاهد قم برگزار شد، عنوان کرد: اگر دانشجویان همان ابتدای کار دانشجویی با صنعت بتوانند ارتباط بگیرند، به اشتغال بسیار نزدیک می‌شوند و بسیاری از مشکلات اشتغال حل می‎شود.

وی افزود: در کشور سه نعمت بزرگ نفت، گاز و معدن وجود دارد و این سه نعمت در کنار یکدیگر می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود؛ منابع معدنی یک ثروت بزرگ در کشور است و در شرایط تحریم نفت، می‌توان بسیار از اقتصاد معدنی بهره برد و پیش بینی‌ می‌کنیم که در شرایط فعلی، در بخش معدن، رشد 6تا 7درصدی داشته باشیم.

رییس خانه معدن ایران بیان کرد: ما در 20سال پیش، برای اجرای پروژه‌ها، واردات سیمان داشتیم ولی اکنون سیمان مازاد در کشور وجود دارد و صادرات این محصول صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دولت باید به اقتصاد معدنی توجه داشته باشد و برای آن برنامه ریزی درستی انجام دهد؛ نقشه راه معادن کشور حدود 40روز پیش با همکاری دولت تنظیم شده و باید همه بخش‌های مربوط طبق این نقشه راه، عمل کنند.

بهرامن تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش معدن بسیار جوان است و باید به دنبال استفاده از سرمایه‌های خارجی در این بخش باشیم؛ استفاده از سرمایه‌های خارجی در بخش معدن باعث افزایش استفاده از این ثروت الهی می‌شود.

وی گفت: ارتباط صنعت با دانشگاه بسیار ضعیف است و باید هر دو بخش صنعت و دانشگاه در کنار یکدیگر باشند تا بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشرفت کشور استفاده کنند.

رییس خانه معدن ایران اظهار کرد: کار در بخش معدن باید با توجه به مسائل زیست محیطی باشد تا مشکلاتی در این خصوص ایجاد نشود و اگر غیر از این باشد، نمی‌توان استفاده درستی از معدن برد و ضررهای آن بیش از فواید آن می‌شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdccxxqm.2bqsp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما