چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 71051
منبع : خبرگزاری ايرنا
آیت الله نوری همدانی:

دفاع از مردم مظلوم فلسطین وظیفه همه مسلمانان است

قم نيوز : آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و فریاد علیه جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی را وظیفه دینی همه مسلمانان عالم دانست.
دفاع از مردم مظلوم فلسطین وظیفه همه مسلمانان است
دفاع از مردم مظلوم فلسطین وظیفه همه مسلمانان است
به گزارش قم نیوز وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به جنایت های اسرائیل در فلسطین افزود: فلسطین مربوط به تمام مسلمان است و تا زمانی که اسرائیل در منطقه است ظلم و طغیان نیز وجود دارد.
وی با تاکید بر این که در برابر جنایت ها علیه مسلمانان فلسطین، بحرین و یمن نباید سکوت کرد گفت: باید با فشار بر سازمان های بین المللی به دنبال توقف این جنایت ها علیه مسلمانان در کشورهای مختلف بود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به شرایط بحرین گفت: شاهد سلب تابعیت از علمای بحرین و ظلم به مسلمانان توسط حاکمان این کشور هستیم که نباید در این خصوص سکوت کرد.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار فرهنگ عاشورا در زندگی و جامعه، افزود: فرهنگ عاشورا مبارزه با ظلم است و خواسته مردم نیز از مسئولان مبارزه قاطعانه با ظلم و فساد می باشد.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از حضور باشکوه مردم در عزاداری ماه های محرم و صفر گفت: برخی فکر می کردند چون مردم از نظر اقتصادی در فشار هستند عزاداری های امسال رونق زیادی نخواهد داشت، ولی بر خلاف تصورها و توطئه دشمنان، حضور مردم در عزاداری های امسال گسترده تر از سال های گذشته بود.

وی با بیان این که حضور حماسی و گسترده مردم در اربعین حسینی(ع) ثابت کرد که مردم با وجود تمام مشکلات در میدان حضور دارند گفت: اربعین همایشی بزرگ از قدرت اسلام و شیعه است که میلیون ها دلداده اهل بیت(ع) این حماسه عظیم را رقم زدند.
وی تصریح کرد: اگر از این اجتماع عظیم به درستی استفاده شود، دشمنان نمی توانند در برابر اسلام صف آرایی کنند و مسلمانان جهان را در فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی به خاک و خون بکشند.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcdfz05.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما