چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 71062
منبع : خبرگزاری فارس
مشاور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

مرکز خدمات حوزه مؤدی خوش‌حساب مالیاتی است

قم نيوز : مشاور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: رویکرد ضابطه‌مندی و شفافیت عملکرد مرکز خدمات موجب شده است که این مرکز از سازمان امور مالیاتی مفاصا حساب دریافت کند و یک مؤدی خوش‌حساب شناخته شود.
مرکز خدمات حوزه مؤدی خوش‌حساب مالیاتی است
مرکز خدمات حوزه مؤدی خوش‌حساب مالیاتی است
به گزارش قم نیوز رضا نفری اظهار کرد: طبق قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات بر هرگونه درآمد که شامل چندین مأخذ مالیاتی است شناسایی و دریافت می‌شود.

وی افزود: نکته مهم این است که در قانون به درآمد اشاره شده است و منظور از درآمد، انتفاع حاصل از کار اقتصادی و مالی است و اعتبارات و بودجه‌های دریافتی دستگاه‌های دولتی، مشمول قانون مالیات‌ها نیستند.

مشاور رئیس مرکز خدمات در امور اجرایی بیان کرد: طبق ماده 2 قانون مالیات‌های مستقیم، وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، شهرداری‌ها، دستگاه‌هایی که بودجه‌های آنها از سوی دولت تأمین می‌شود و همچنین نهادهای انقلاب اسلامی، برای اعتبارات و بودجه‌های دولتی که بابت انجام تکالیف حاکمیتی و عرصه‌های مأموریتی اصلی به آنها پرداخت می‌شود از شمول قانون مالیات‌های مستقیم خارج هستند.

وی تصریح کرد: در تبصره 2 ماده 2 قانون، هرگونه درآمد ناشی از فعالیت‌های اقتصادی دستگاه‌های ذکر شده، مشمول ماده 105 قانون بوده و با نرخ مالیات 25 درصد محاسبه و پرداخت می‌شود.

نفری افزود: مرکز خدمات به‌عنوان یکی از نهادهای انقلاب اسلامی با عنایت به رویکرد ضابطه‌مندی و رعایت قوانین و مقررات کشوری و خصوصاً شفافیت در عملکرد و پاسخگویی به نهادهای قانونی و نظارتی، توانسته است بابت مباحث مالیاتی، تمامی تکالیف مشمول را در موعد قانونی به انجام رساند.

وی ابراز داشت: مرکز خدمات در تمامی مأخذهای مالیاتی (عملکرد، تکلیفی، ماده 169 و حقوق) پرونده‌های مالیاتی خود را پیگیری کرده و تمام تکالیف خود را انجام داده و در سال 96 موفق شد مفاصا حساب مالیاتی تمامی مأخذهای مالیاتی از سازمان امور مالیاتی را دریافت کند.

معاون سابق منابع انسانی و مالی مرکز خدمات گفت: در سال 97 بعد از انجام تکالیف قانونی، مفاصا حساب مالیاتی موسسه نورگستر از مؤسسات اقماری مرکز خدمات، دریافت شده است و علاوه بر این، مرکز خدمات در سال 97 از طرف سازمان امور مالیاتی تقدیر شد و به‌عنوان یک مؤدی خوش حساب شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: در خبر منتشر شده درباره سازمان‌ها و دستگاه‌های معاف از مالیات، دکتر تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی و دکتر جنتی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی اعلام داشته‌اند که نهادهای انقلاب اسلامی علاوه بر انجام تکالیف قانونی مشمول، جزء مالیات‌دهنده‌های خوش‌حساب هستند و مالیات‌های آنها در مأخذهای مشمول، طبق برنامه و روال اظهار و دریافت می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0xde.w6dyvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما