چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 71063
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله نوری همدانی: مسلمانان مقابله با ظلم در یمن و فلسطین را از مجامع بین‌المللی مطالبه کنند

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: ملت مسلمان باید از مجامع بین المللی مقابله با ظلم در یمن، فلسطین و دیگر نقاط را مطالبه کنند.
مسلمانان مقابله با ظلم در یمن و فلسطین را از مجامع بین‌المللی مطالبه کنند
مسلمانان مقابله با ظلم در یمن و فلسطین را از مجامع بین‌المللی مطالبه کنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به حضور پرشور و گسترده مردم در پیاده روی اربعین حسینی و همچنین مراسم‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر اشاره کرد و گفت: برخی‌ دشمنان داخلی و خارجی تصور می کردند که مراسم های عزاداری امسال به دلیل مشکلات اقتصادی پیش آمده کم رونق باشد اما دیدند که این مراسم‌ها همچون گذشته به شکل بسیار باشکوهی و با حضور گسترده مردم برگزار شد.

وی نقطه اوج عزاداری های ماه محرم و صفر را حضور در راهپیمایی اربعین حسینی دانست و خاطرنشان کرد: باید شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین به گونه ای مدیریت شوند که این حضور نشانه مبارزه ملت مسلمان با ظلم بوده و خواسته مردم در این حرکت اشاعه فرهنگ عاشورایی و مقابله با ظلم باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مردم در سایه فرهنگ عاشورا همواره مقابله با ظلم را پیگیری می‌کنند، افزود: باید همه مسلمانان نسبت به رفع ظلم اهتمام داشته باشند و این خواسته به صورت کامل عملی شود.

وی به وضعیت ملت مسلمان در فلسطین، یمن، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: در یمن شاهد هستیم که میلیون‌ها انسان از گرسنگی رنج می برند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: 20 میلیون شرکت کننده در راهپیمایی اربعین حسینی اگر از مجامع بین المللی مقابله با ظلم در یمن، فلسطین و دیگر نقاط را مطالبه کنند قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: مردم باید از سازمان‌های بین المللی بخواهند که برای رفع ظلم از ملت مظلوم کشورهای اسلامی از جمله یمن و فلسطین چاره اندیشی کرده و اقدام عملی داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgwz9u.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما