چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : 71074
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
جهت استفاده طلاب از سامانه تقریر نویسی:

انعقاد تفاهم نامه همکاری مدرسه فقاهت و مرکز فناوری اطلاعات حوزه

قم نيوز : جهت استفاده طلاب از سامانه تقریر نویسی دروس خارج، تفاهم نامه همکاری بین مدرسه فقاهت و مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه منعقدشد.
انعقاد تفاهم نامه همکاری مدرسه فقاهت و مرکز فناوری اطلاعات حوزه
انعقاد تفاهم نامه همکاری مدرسه فقاهت و مرکز فناوری اطلاعات حوزه
به گزارش قم نیوز با حضور حجت الاسلام بهرامی مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه  و مهندس جوادی، مدیر عامل صدای بهار، تفاهم نامه همکاری برای ایجاد شبکه واحد در مورد سامانه تقریر نویسی دروس خارج حوزه علمیه امضاء شد.

حجت الاسلام بهرامی در این  نشست گفت: یکی از موضوعاتی که مورد توجه جدی مدیریت و مسئولین حوزه های علمیه قرار گرفته، ایجاد شبکه یکسان سازی دروس خارج و مقررین بود.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه  افزود: ویژگی این شبکه، ارائه و برقرار کردن ارتباط موضوعی بین دروس و تقریرات و  فضایی برای مقررین است تا هرکدام از طلاب بتوانند برای دروس خارج تقریر بنویسند یا تقریراتی که دارند در شبکه عرضه کنند تا سایر طلاب از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه از دیگر خصوصیات این شبکه، اظهار نظر طلاب در مورد تقریرهای دروس خارج است، ابراز داشت: برای همین منظور، مرکز فناوری اطلاعات حوزه، برای اجرای بهتر فعالیت های درس خارج و تقریر نویسی با مؤسسه صدای بهار(مدرسه فقاهت) که سالها در این عرصه در حال فعالیت است، وارد تفاهم نامه همکاری شده است.

مهندس جوادی، مدیر عامل صدای بهار نیز در این جلسه افزود: هدف از ایجاد تفاهم نامه همکاری یکسان سازی فعالیت های درس خارج و تقریرنویسی است.

وی گفت: برای این منظور هماهنگی شد تا سامانه تقریر نویسی حوزه،(http://taghrir.ismc.ir/) دیتا و فایل صوتی درس خارج و متن اولیه از مدرسه فقاهتhttp://www.eshia.ir/ بگیرد و طلبه ها، بیایند ذیل فایل صوتی، تقریرات دورس خارج خودشان را ثبت کنند.

جوادی با بیان اینکه این موضوع مانند شبکه اجتماعی است اظهارداشت: این شبکه خصوصیاتی دارد که از جمله آن این است، طلاب حتی می توانند در این شبکه بحث و گفت وگو کنند و نسبت به تقریرات درس خارج هم دیگر اظهار نظر داشته باشند.

مدیر عامل مدرسه بهار گفت: از دیگر خصوصیات این شبکه این است، تقریراتی که استاد درس خارج مورد تایید قرار می دهد، به صورت عمومی برای اقشار مختلف مردم قابل نمایش است و همه می توانند آن تقریر را ببینند.

وی بابیان اینکه از طریق سامانه مدرسه فقاهت، دروس خارج به صورت برنامه زنده پخش می شود گفت: از دیگر قابلیت سایت این است که بعد از دو ساعت، فایل صوتی همان درس مربوطه برای استفاده طلاب روی خروجی سایت قرار خواهد گرفت.

جوادی با بیان اینکه بین 6تا 24 ساعت متن درس هم روی سایت قرار می گیرد اظهارداشت: برای استفاده بهتر طلاب این متن استاد، مستند سازی و بعد لینک به کتابخانه می شود، بدین معنا به عنوان مثال وقتی استاد از کتاب جواهر بحثی را مطرح می کند، این بحث بعد از مستند سازی، لینک به کتابخانه مدرسه فقاهت می شود و در آنجا طلبه می تواند در جریان همه مسائل درمورد آن بحث اعم از جلد، صفحه و حتی تقریرات مربوط به آن درس قرار گیرد.

 مدیر عامل صدای بهار با بیان اینکه برای هر درسی تقریر نویسی از سوی طلاب و تعیین تقریر خاص هم انجام خواهد شد گفت: این تقریر به دو زبان عربی و فارسی یا فقط عربی  هم قابل انتشار است.

لازم به ذکر است: طلاب پایه دهم به بالا، برای ورود به این سامانه http://taghrir.ismc.ir/، می توانند با یوزر پسورد خود واردآن شوند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci5uay.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما