پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۱۳
کد مطلب : 71082
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله جوادی آملی: قم باید الگوی نظام اسلامی باشد

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه قم باید الگوی نظام اسلامی باشد تا جامعه را طیب و طاهر کند، گفت: شهدا با خون خود ایران را طیب و طاهر کردند.
قم باید الگوی نظام اسلامی باشد/کشور با خون شهدا و مرکب علما طیب و طاهر می‌شود
قم باید الگوی نظام اسلامی باشد/کشور با خون شهدا و مرکب علما طیب و طاهر می‌شود
به گزارش قم نیوز آیت الله جوادی آملی چهارشنبه شب در همایش ملی «المیزان و علوم انسانی اسلامی» که همزمان با ایام ارتحال علامه طباطبایی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با بیان اینکه قرآن کتابی است که با ما حرف می زند بیان کرد: قرآن کریم ما را به حیا دعوت می کند نه بگیر و ببند.

وی با بیان اینکه قم باید الگوی نظام اسلامی باشد تا جامعه را طیب و طاهر کند، بیان کرد: شهدا با خون خود ایران را طیب و طاهر کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هماهنگی بین قرآن و روایات اهل بیت(ع) کامل است، گفت: اگر کشوری با خون شهدا پاک شد ثمره آن میوه پاک است؛ میوه پاک، حوزه، دولت، دانشگاه و بانک پاک است.

وی با بیان اینکه مداد علما افضل از خون شهداست، خاطرنشان کرد: اگر خون شهدا کشور را پاک کند، مرکب علما هم می تواند بالاتر از آن باشد.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه حوزه باید با مرکب خود نظام را پاک کند، گفت: مشکلات باید با قلم حوزه حل شود، بگیر و ببند و اموری از این دست برای مراحل آتی است.

وی با اشاره به مشکلات کشور در بخش های مختلف بیان کرد: مردم عمل می خواهند و باید با عمل جامعه را هدایت کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchivnq.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما