جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 71118
منبع : خبرگزاری تسنیم

100 مقاله به دبیرخانه همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی ارسال شد

قم نيوز : دبیرعلمی همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی گفت: در ارزیابی‌ها برخی مقالات حذف و حدود ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی ارسال شده است و درنهایت ۳۲ مقاله پذیرفته شد که در ۵ بخش تقسیم و در دو جلد منتشر کردیم.
۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی ارسال شد
۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی ارسال شد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد علی اسدی نسب در سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی که شامگاه چهارشنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: تفسیر المیزان از تفاسیری ارزشمندی است که برای هر عرصه ای از علوم انسانی می‌تواند منبعی غنی و راه گشا باشد.

وی با بیان اینکه به واسطه اسلامی کردن علوم باید پاسخ‌های اسلامی به نیازهای بشر بدهیم، افزود: این همایش بر اساساً تفسیر المیزان بنا شده است و می‌تواند در همه علوم ارزشی منبعی غنی و مناسب و مفید باشد .

دبیرعلمی همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی تصریح کرد: در حوزه علمیه جهشی ایجاد شده و انقلابی شده است که افرادی که می‌توانند قلم بزنند افزایش پیدا کردند.

اسدی نسب گفت: در ارزیابی‌ها برخی مقالات حذف و حدود 100 مقاله به دبیرخانه ارسال و درنهایت 32 مقاله پذیرفته شد که در 5 بخش تقسیم و در دو جلد منتشر کردیم که المیزان و کلیات آن و المیزان و جامع شناسی، المیزان و سیاست، المیزان و علوم اخلاقی و المیزان و علوم اقتصادی و تاریخ است.

وی با اشاره به لزوم تدبر در آیات الهی تصریح کرد: همه می دانیم قرآن کریم تبیان لکل شیء است و هر آنچه در ارتباط با سعادت و شقاوت انسان وجود دارد در قرآن برای آن مطلبی وجود دارد.

دبیرعلمی همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی با بیان اینکه قرآن ظرفیت نامحدودی در عرصه علوم انسانی دارد، افزود: نباید منتظر باشیم تا درس‌های غرب فرزندان ما را فاسد کند و بنشینیم مغزهایی که تفکر غربی دارند مارا پروش دهند.

اسدی نسب با تاکید بر اینکه باید وارد عمل شویم و نگذاریم علوم سکولار در مغز جوانان در دانشگاه‌ها نفوذ پیدا کند، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند علوم انسانی که رایج است که متکی بر جهان بینی دیگر است و مدیران بر اساس آن تربیت می‌شوند و لذا همین مدیران در رأس امور قرار می‌گیرند.

وی گفت: در المیزان مسائل بسیاری وجود دارد که پاسخ سؤالات ما در عرصه علوم انسانی است که به واسطه دقت در این تفسیر باید آن را کشف کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch6znq.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما