شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 71141
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

تاکید بر اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی در قم

قم نيوز : دومین جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی وهجدهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب روز پنجشنبه با حضور استاندار و مسئولان در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد و اعضا بر اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی در سه بخش شرب، کشاورزی و صنعت تاکید کردند.
تاکید بر اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی در قم
تاکید بر اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی در قم
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم در این جلسه با بیان این که چهار درصد فضای سبز شهری قم چمن است، گفت: اعلام آمادگی کرده ایم در فاز نخست 50 درصد چمن رودخانه حذف شود و دستگاهی نیز به همین منظور خریداری نموده ایم.

پیام جوادیان افزود: طبق جمع بندی صورت گرفته تا دی ماه به طور کامل چمن از بستر رودخانه حذف می شود و مقدار قابل توجهی کاهش مصرف آب در این بخش صورت می گیرد.

وی بیان کرد: 25 اقدام دیگر نیز تعریف شده و برای انجام آن متعهد شده ایم که به کاهش مصرف آب در حوزه فضای سبز و سایر موارد کمک می کند.

جوادیان افزود: امسال با این وضعیت مالی شهرداری تاکنون 100 میلیارد ریال از اوراق برای خرید لوله و اتصالات استفاده شده و تا پایان سال عرصه هایی از فضای سبز شهری که به صورت سنتی آبیاری می شود، به مکانیزه تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در گام اول می توانیم 18 درصد از کل منابع آبی که برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود را کاهش دهیم.
جوادیان خاطرنشان کرد: سالانه 4.5 میلیون مترمکعب از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز شهری قم استفاده می شود.

در این جلسه پیشنهاداتی از جمله کاهش 10 درصدی میزان مصرف آب در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، استفاده از کنتورهای فهام(امکان پایش برخط) روی چاه های آب کشاورزی و تخصیص 10 میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه جامع برای مصارف صنعتی به تصویب اعضا رسید. 
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdff05.yt0fo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما