شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 71150
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم خبر داد

برگزاری همایش بزرگداشت و تجلیل از مقام کتابداران در قم

قم نيوز : مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از برگزاری همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی در تالار غدیر این اداره‌کل خبر داد و گفت: این همایش 28 آبان ساعت 10 صبح با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی برگزار می‌شود.
برگزاری همایش بزرگداشت و تجلیل از مقام کتابداران در قم
برگزاری همایش بزرگداشت و تجلیل از مقام کتابداران در قم
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام عطاءالله جباری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در 6 ماه نخست سال جاری اظهار کرد: این مجموعه با 23 کتابخانه عمومی نهادی و 17 کتابخانه مشارکتی برنامه‌های مختلفی را به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تدارک دیده است.

وی از برگزاری 45 نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای با حضور دو هزار و 412 دانش‌آموز و با مشارکت 752 دانش‌آموز به عنوان ارائه دهنده یاد کرد و افزود: این کتابخانه‌ها میزبان برگزاری ۹ نشست کتابخوان مدرسه‌ای با حضور ۶۹۷ دانش‌آموز و مشارکت ۶۳ دانش‌آموز به عنوان ارائه دهنده بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطرنشان کرد: 123 نشست قصه‌گویی با حضور هزار و 509 دانش‌آموز و 38 نشست جمع‌خوانی در مدارس و کتابخانه‌های عمومی نهادی استان با حضور هزار و 709 دانش‌آموز و معرفی 227 عنوان کتاب برگزار شده است.

وی به برگزاری 35 مسابقه فرهنگی مکتوب با مشارکت دو هزار و 241 شرکت‌کننده اشاره کرد و گفت: 88 مسابقه نقاشی با شرکت هزار و 343 کودک، 118 کارگاه کاردستی با هزار و 83 نوجوان و کودک و همچنین مسابقه نویسندگی با حضور 41 نوجوان و جوان برگزار شده است.

جباری برگزاری پنج نشست نقد کتاب، اجرای 6 نمایش خلاق و برپایی نشست‌های نهج‌البلاغه‌خوانی با حضور 117 نفر را از جمله دستاوردهای اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برشمرد و ادامه داد: هزار و 37 عنوان کتاب در 170 نمایشگاه موضوعی را در کتابخانه‌ها به نمایش گذاشته و هشت گروه مطالعاتی را در قالب‌های بلندخوانی، روخوانی، شعرخوانی، بازی، مشاعره و آموزش تندخوانی تشکیل داده‌ایم.

وی از برگزاری همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی در تالار غدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم خبر داد و افزود: این همایش 28 آبان ساعت 10 صبح با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzf05.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما