کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله اراکی:

پیروزی ملت یمن نزدیک و حتمی است/قتل خاشقچی پرده از چهره عربستان سعودی برداشت

خبرگزاری فارس , 27 آبان 1397 ساعت 13:15

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: پیروزی ملت یمن نزدیک و حتمی است و روز برچیده شدن حکومت آل سعود دور نیست و این حکومت از درون خواهد پاشید.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در اجتماع حوزویان در حمایت از مردم یمن در مدرسه علمیه فیضیه با اشاره به وضعیت کنونی جهان اظهار کرد:دنیای استکبار به صورت افسارگسیخته در نقاط مختلف جهان به خصوص منطقه ما دست به جنایت می‌زند.

وی ادامه داد: در روایات از یمن به عنوان مبدا جوشش علم و ایمان یاد شده است و جنایت‌های آل سعود در یمن با مباشرت و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع صورت می‌گیرد، این جنایت‌ها از کم نظیرترین جنایت‌ها است و رژیم سعودی مردم یمن را از آب و غذا و دارو محروم کرده است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: اجتماع طلاب در فیضیه فراخوان وجدان جهانی برای حمایت از ملت یمن است، این ملت در سابقه خود تاریخ هجوم و ظلم به دیگران ندارد.

آیت‌الله اراکی ملت‌های آزاده دنیا را حامی یمن دانست و تصریح کرد: با تمام امکانات به مردم یمن کمک و از مقاومت این ملت حمایت می‌کنیم تا مردم یمن به پیروزی برسند.

وی ادامه داد: حکومت آل سعود جرثومه فساد است که از ابتدای شکل گیری آن منشا تفرقه، ستیز، انحراف و مبارزه با ارزش‌های دینی بود و از ابتدای شکل گیری حکومت آل سعود تاکنون سردمداران این حکومت با دشمنان اسلام همکاری داشتند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: پیروزی ملت یمن نزدیک و حتمی است و روز برچیده شدن حکومت آل سعود دور نیست، این حکومت از درون خواهد پاشید، امروز آرای جهانی بر ضد رژیم آل سعود است و همه جهانیان به جنایت کاری این رژیم پی بردند. قتل و تکه تکه کردن جنازه خاشقچی در کنسولگری از زشت ترین جنایت‌ها در تاریخ معاصر بود.

آیت‌الله اراکی با اشاره به جنایت قتل خاشقچی اظهار کرد: این قتل نشان داد که رژیم آل سعود هیچ حد و مرزی برای جنایت کردن ندارد، برملا شدن کشته شدن جمال خاشقچی حکمت خداوند بود تا پرده از چهره رژیم سعودی برداشته شود.

وی ادامه داد: امروز رژیم سعودی در سطح بین الملل منزوی شده است در حالی که چند سال پیش این حکومت ادعای رهبری جهان اسلام را داشت.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: امروز باید جهانیان جریان‌های بین المللی برای حمایت از مردم ایجاد کنند و صحنه‌های جنایت حکومت سعودی در یمن به دست تمام جهانیان برسد، ثروتمندان باید به مردم یمن کمک کنند و نمازهای جمعه صحنه جمع آوری برای کمک به مردم یمن باشد.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: ملت ایران و حوزه‌های علمیه با تمام نیرو و توان از ملت یمن پشتیبانی می‌کنند و همه جهان باید به یاری ملت یمن بشتابند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 71168

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/71168/پیروزی-ملت-یمن-نزدیک-حتمی-قتل-خاشقچی-پرده-چهره-عربستان-سعودی-برداشت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir