کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی:

مقام معظم رهبری بنیه‌های دفاعی ایران را تقویت کردند

خبرگزاری فارس , 27 آبان 1397 ساعت 14:13

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی گفت: رهبر معظم انقلاب بنیه‌های دفاعی کشورمان را براساس اصول و منابع اسلامی تقویت کردند.


به گزارش قم نیوزحجت‌الاسلام نصرالله سخاوتی ظهر امروز در پیش همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به تعریف دفاع پیشگیرانه اظهار کرد: این دفاع به مواردی گفته می‌شود که یک دولت برای سرکوب هر گونه احتمال آتی توسط دولتی دیگر به صورت ابتدایی و به استناد دفاع از خود بدون آن که حمله اولیه ای صورت بگیرد، به زور متوسل شود.

وی ادامه داد: در مساله دفاع پیشدستانه در ادبیات بین المللی وضعیت متفاوت است و حمله یا اقدامی است که است که یک کنشگر به کنشگران دیگر انجام دهد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر ملتی قدرت دفاع از خود را نداشته باشد، عزت او هیچ گونه تضمینی ندارد، در دنیایی که هوس‌های مادی بر انسان‌ها حکم می‌راند، هیچ ملتی نمی‌تواند جز از درون قدرت خود که از خداوند گرفته می‌شود، حیات داشته باشد.

سخاوتی با اشاره به مبانی ارزش شناختی بازدارندگی اظهار کرد: در آموزه‌های دینی، دفاع و جهاد هنگامی پسندیده است که متکی به ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی باشد.

وی ادامه داد: در منابع فقهی اسلامی بسیار زودتر از غربی‌ها، قوانین مربوط به بازدارنده‌های مشروع بیان شده است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی افزود: براساس آیات قرآن هر گاه مسلمانان خیانتی از کفار دیدند باید پیمان آن‌ها را به صورتشان بزنند که این یک بحث روز است و باوجود کدهای بسیاری که رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام دادند، این مساله را هنوز شاهد نیستیم.

سخاوتی با اشاره به عواقب اشغال یک کشور اظهار کرد: براساس روایات هیچ قومی کنج خانه‌های خود با دشمنان نجنگید مگر این که به ذلت و خواری رسید، این مساله را در کشورهای همجوار دیدیم، رهبر معظم انقلاب اجازه ندادند که دشمن وارد کشورمان شود و برژینسکی از اندیشمندان آمریکایی حکام جهان را دعوت کرد که سیاست را از مقام معظم رهبری یاد بگیرند.

وی ادامه داد: بعضی از فقها جهاد ابتدایی را تنها مربوط به ائمه معصومین(ع) می‌دانند، اما رهبر معظم انقلاب حکم این جهاد را مربوط به فقیه جامع الشرایط هم می‌داند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بنیه‌های دفاعی کشورمان را براساس اصول و منابع اسلامی تقویت کردند.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 71174

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/71174/مقام-معظم-رهبری-بنیه-های-دفاعی-ایران-تقویت-کردند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir