کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مطرح کرد

انعقاد قرارداد فروش 4.5 میلیون مترمکعب پساب فاضلاب به شهرداری قم

خبرگزاری فارس , 28 آبان 1397 ساعت 9:25

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: قرارداد فروش 4.5 میلیون مترمکعب پساب فاضلاب به شهرداری قم برای آبیاری فضای سبز منعقد شده است و شهرداری یک سال فرصت دارد تا تاسیسات برای استفاده از این پساب را ایجاد کند.


به گزارش قم نیوز علی جان صادق پور امروز با اشاره به ضرورت استفاده از پساب فاضلاب در آبیاری فضای سبز اظهار کرد: زمانی که آب شیرین به راحتی در دسترس است، انگیزه ای برای استفاده از پساب فاضلاب در آبیاری فضای سبز نیست، اما در چند سال اخیر احساس نیاز به این مساله بیشتر شده و شهرداری قم متوجه این مساله شد.

وی ادامه داد: قیمت آب پساب فاضلاب را برای استفاده در فضای سبز شهر قم به شدت کاهش دادیم، به عنوان مثال این پساب را پس از تصفیه به قیمت مترمکعبی 200 تومان برای آبیاری در فضای سبز به شهرداری قم خواهیم فروخت که این رقم بسیار کمتر از مبلغ تمام شده آن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: در جهان شبکه آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب جدا است، اما این روال در بسیاری از شهرهای کشور همچون قم وجود ندارد. قرارداد فروش 4.5 میلیون مترمکعب پساب فاضلاب به شهرداری قم برای آبیاری فضای سبز منعقد شده است و شهرداری یک سال فرصت دارد تا تاسیسات برای استفاده از این پساب را ایجاد کند.

صادق پور استفاده از آب خاکستری را ضروری دانست و تصریح کرد: بخش عمده ای از پساب فاضلاب مربوط به آب خاکستری است که امکان استفاده از آن در خود محل تولید فاضلاب وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه‌های شهر قم طبق استاندارد محیط زیست کار را انجام می‌دهند و آزمایشگاه‌ها در این تصفیه‌خانه‌ها وجود دارد، البته به دنبال نوسازی دو تصفیه خانه فاضلاب در استان قم هستیم.

انتهای پیام/ 138


کد مطلب: 71199

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/71199/انعقاد-قرارداد-فروش-4-5-میلیون-مترمکعب-پساب-فاضلاب-شهرداری-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir