دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 71208
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون استاندار:

وضعیت طرح فرودگاه قم امیدوارکننده است

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، اقدام های صورت گرفته در راستای رفع مشکلات فرودگاه استان را مورد توجه قرار داد و گفت: وضعیت این طرح امیدوارکننده است.
وضعیت طرح فرودگاه قم امیدوارکننده است
وضعیت طرح فرودگاه قم امیدوارکننده است
به گزارش قم نیوز  روابط عمومی استانداری قم روز دوشنبه اعلام کرد که محسن بهشتی در نشست با نمایندگان سرمایه گذاران طرح فرودگاه قم با اشاره به عزم مسئولان استان برای به سرانجام رسیدن این طرح اظهار داشت: مسئولان ارشد استان در این زمینه اتفاق نظر دارند.

وی با بیان این که قم نیازمند فرودگاه است افزود: وجود سه میلیون زائر و گردشگر خارجی و 20 میلیون زائر و گردشگر داخلی و واقع شدن در مرکز کشور و نیز وجود مرکزیت حوزه های علمیه هیچ گونه تردیدی برای احداث یک فرودگاه در این استان را باقی نمی گذارد.

وی با اشاره به پیگیری و برگزاری جلسه هایی با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای عقد قرارداد توسط مدیران استان را مورد توجه قرار داد و گفت: طرف مذاکره نظر مثبتی نسبت به اقتصادی بودن این طرح دارد.

بهشتی با بیان این که در حال حاضر سایت طرح فرودگاهی قم به 2 بخش 300 هکتاری و 2 هزار و 650 هکتاری تفکیک شده است افزود: به صورت جدی در حال مذاکره با 2 سرمایه گذار برای واگذاری این طرح ها هستیم.

معاون استاندار قم افزود: هر چند تعدادی از مجوزهای لازم برای احداث فرودگاه اخذ شده است اما در حال حاضر پیگیر اخذ سایر مجوزها نیز هستیم تا پس از ورود سرمایه گذار، با سرعت کارهای اجرایی نیمه تمام به اتمام برسد.

بهشتی با اشاره به مشکل معارضان طرح فرودگاه قم ادامه داد: 150 هکتار از اراضی دولت را جهت تهاتر با معارضان مصوب کرده ایم که با این کار مشکل معارضان فرودگاه قم رفع خواهد شد.

معاون استاندار قم همچنین تخصیص500 میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه برای طرح فرودگاه قم را مورد توجه قرار داد و گفت: پیشرفت های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

بهشتی با اشاره به سایت 300 هکتاری گردشگری که از فرودگاه قم تفکیک شده است اظهار داشت:‌همه مراحل ارائه مجوز به این طرح انجام شده است و دیگر نیاز به هیچ گونه پیگیری برای دریافت مجوزها از دستگاه های ملی نیستیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری حدود 800 تن از مردم در طرح فرودگاه قم بیان داشت: این تعداد از سرمایه گذاران در سه بخش تقسیم شده اند و به صورت جزء به جزء میزان سرمایه گذاری آنها مشخص شده است.

وی افزود: سرمایه گذار جدید در بخش گردشگری باید این مساله را مدیریت کند و در حال رایزنی در این بخش با سرمایه گذار جهت حل مشکل سرمایه گذاران که مجموعا حدود 60 میلیارد تومان برای طرح سرمایه گذاری کرده اند، هستیم.

تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است.
ساخت این فرودگاه درحال حاضر متوقف است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdch6inq.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما