دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 71215
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

مدیریت منابع آب با تصمیم بر کاهش عرصه چمن در بلوار زائر

قم نيوز : مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: مدیریت منابع آب با تصمیم بر کاهش پوشش های چمنی در بلوار زائر آغاز شده است.
مدیریت منابع آب با تصمیم بر کاهش عرصه چمن در بلوار زائر
مدیریت منابع آب با تصمیم بر کاهش عرصه چمن در بلوار زائر
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با یادآوری شرایط کم‌آبی و اقلیم شهر قم به‌ضرورت توجه به چگونگی مصرف آب در همه حوزه‌ها پرداخت و اظهار داشت: مشکلات ناشی از خشکسالی و پیامدهای کاهش منابع آب موضوعی نیست که بتوانیم از کنار آن به‌راحتی عبور کنیم.

وی بهینه‌سازی مصرف آب در فضای سبز شهری را یکی از دغدغه‌های سازمان دانست و افزود: تغییر الگوی کشت و مدیریت منابع آب و استفاده از گونه‌های گیاهی مقام در برابر کم‌آبی مسئله‌ای است که امروز در سازمان پارک‌ها و فضای سبز به‌صورت جدی به آن پرداخته می‌شود.

مدیر عامل سازمان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر لزوم پرهیز از اخذ تصمیمات بدون کار کارشناسی ادامه داد: در خصوص بهینه سازی مصرف آب در حوزه فضای سبز کارهای کارشناسی خوبی انجام‌شده و طرح‌ها با توجه به نیاز شهر در تأمین فضای سبز شهری و منابع آبی موجود در حال اجرا است.

وی قدم اول را اصلاح الگوی کاشت و استفاده حداکثری از گونه های مقاوم و سازگار با کم آبی در طرح های در حال اجرا و پیش رو دانست و در قدم دوم کاهش سطوح چمن‌کاری بوده که فاز نخست آن از بازنگری فضای سبز بلوار زائر با توجه به محدودیت‌های زیادی که دارد، شروع‌شده است.

جوادیان به عدم کاشت گونه‌های درخت و درختچه‌ای در بستر رودخانه اشاره کرد و گفت: استفاده از چمن به علت محدودیت‌های که از گذشته در کاشت درخت و درختچه در بلوار زائر وجود داشته ناشی شده که با توجه به ضرورت بهینه سازی مصرف آب و با لحاظ اهمیت و حفظ زیبایی منظر شهری در این بلوار به عنوان یکی از معابر شهری مورد بازنگری مجدد قرارگرفته است.

وی از کاهش کاشت چمن در فضای سبز عرصه بلوار زائر خبر داد و خاطرنشان کرد: با لحاظ اهمیت و حفظ زیبایی بصری در این بلوار عملیات کاشت گونه‌های مقاوم به کم‌آبی در این محدوده در دستور کار قرار گرفته و وارد مرحله اجرا شده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcft0de.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما