دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 71218
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
نگاهی به مصوبات هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم

ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض و افزایش نرخ منطقه‌ای معاملات املاک

قم نيوز : هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم صبح امروز با حضور اعضای این شورا، شهردار قم، معاونین و مدیران شهری برگزار شد.
ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض و افزایش نرخ منطقه‌ای معاملات املاک
ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض و افزایش نرخ منطقه‌ای معاملات املاک
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی رئیس شورای شهر قم در این جلسه با تأکید بر لزوم رفع نارسائی‌های شهری برای مقابله با آب‌گرفتگی و ایجاد گره‌های کور ترافیکی در روزهای بارانی گفت: باید علل و دلایل مهم در هنگام بارندگی بررسی شود، تا اگر اصلاحی نیاز است در اسرع زمان صورت بگیرد.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) تا یوم‌الله 22 بهمن‌ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز کرد: افزایش تخفیفات از مرز 25 درصد به سود و مصلحت شهرداری نیست.

رئیس شورای شهر قم لایحه اخذ مجوز ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) تا یوم‌الله 22 بهمن‌ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی را مورد توجه قرارداد و عنوان کرد: مسئله تقسیط جرائم مودیان باید شفاف‌سازی شود، درزمینهٔ ارائه چک در قبال جریمه نیز باید تعهدی از مودیان در ابتدای امر گرفته شود.

جلالی با بیان لایحه اخذ مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری قم و موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: در این طرح شهرداری به مدت 3 سال 10 هزار مترمربع زمین در اختیار این موسسه برای احداث و راه‌اندازی شهربازی معارفی قرار می‌دهد و بعدازآن تمام این پروژه به شهرداری واگذار می‌شود.

قائم‌مقام شهردار قم نیز با اشاره به لایحه اخذ مجوز ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) تا یوم‌الله 22 بهمن‌ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: منطقی‌ترین و اقتصادی‌ترین راهکار در این زمینه تقسیط عوارض در 36  قسط بدون تخفیف است.

ابراهیم معتمدی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) تا یوم‌الله 22 بهمن‌ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز کرد: ازآنجایی‌که شهرداری تا سه سال بعد از پایان بنا درخواست پایان کار از شهروندان نمی‌کند تقسیط عوارض در 36 قسط بدون تخفیف ازنظر اقتصادی بیشتر به نفع شهروندان است تا پرداخت به‌صورت نقدی اما با تخفیف 25 درصد می‌تواند باشد.

لایحه افزایش 9.6 درصدی قیمت منطقه ای ارزش معاملاتی املاک پیشنهادی شهرداری قم نیز از دیگر مصوبات این جلسه شورای اسلامی شهر قم بود که این تصمیم پس از بحث و بررسی پیرامون لایحه ارسال شده از سوی شهرداری قم به کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مبنی بر اخذ مجوز عوارض سال 1397 مستند به اعمال قیمت منطقه ای موضوع تبصره سه ماده 64 قانون مالیات های مستقیم به منظور متعادل نمودن قیمت منطقه ای اتخاذ شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم با اذعان به این که این شورا به هیچ وجه موافق افزایش غیرمنطقی تعرفه عوارض نبوده است، گفت: برغم افزایش قیمت تمام شده خدمات و طرح های شهرداری و با توجه به شرایط اقتصادی و تورم، ولی نیت شورا این بود که بر اساس نرخ تورم 9.6 درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی، افزایش قیمت منطقه ای و عوارض را اعمال کند.

مجید اخوان با بیان این که در سال 96 قیمت منطقه ای عوارض هیچ گونه افزایش نداشت و این مقدار افزایش در مقایسه با سال 95 صورت می گیرد، افزود: شورای شهر با استفاده از اختیارهای قانونی خود تصمیم به این افزایش نرخ گرفته تا شاهد افزایش غیر منطقی عوارض و در نتیجه تحمیل فشار بر مردم نباشیم.تصویب 2 قرارداد سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی و راه و شهرسازی

اخذ مجوز قرارداد بین شهرداری قم و شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند وابسته به وزارت راه و شهرسازی نیز در این جلسه مورد موافقت اعضای شورا قرا گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در تبیین نحوه اجرای این سرمایه گذاری گفت: در بلوار امام رضا(ع) قم زمینی به مساحت سه هزار و 700 هکتار برای احداث یک مجموعه تجاری مسکونی در اختیار شرکت یاد شده قرار می گیرد.

وی افزود: سهم آورده شهرداری برای این طرح عمرانی شامل زمین و عوارض است و سرمایه گذار نیز ساخت این مجموعه را برعهده دارد.
اخوان گفت: در راستای ایجاد مشوق های سرمایه گذاری و سوق دادن سرمایه گذاری ها به سمت شهر قم، 68.5 درصد از ساخت و سازهای این مجموعه برای سرمایه گذار و تنها 31.5 درصد آن متعلق به شهرداری است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcivray.t1azz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما