سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 71246
منبع : خبرگزاری تسنیم

تقابل شیعه و سنی از سوی استعمارگران و اندیشه آن‌ها نشأت گرفته است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تقابل شیعه و سنی از سوی استعمارگران دنبال شده و از اندیشه آن‌ها نشأت گرفته است، گفت: تقابل سنی و شیعه کار دشمن است چون مشاهده می‌کنند ایران پرچمدار وحدت امت اسلامی و الگو و اسوه جهان اسلام است.
‌آیت‌الله بطحایی
‌آیت‌الله بطحایی
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید‌هاشم بطحایی با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: تقابل بین شیعه و سنی از سوی استعمارگران و اندیشه آن‌ها نشأت گرفته و دنبال می‌شود. تسنن از باب تفعل است یعنی کسی که وابسته به سنت رسول خدا است و تشیع یعنی پیروی، همه فرق اسلامی و مذاهب پنج گانه مدعی هستند که پیرو پیامبر (ص) هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از قرآن‌کریم گفت: اگر از خدا انتظاری برای روز قیامت دارید در زندگی باید از پیامبر (ص) تبعیت کنید، کدام مذهب می‌گوید که سنت را قبول ندارد؟ شیعیان یعنی پیروان اهل بیت‌(ع) و از همه مذاهب دیگر بیشتر سنت پیامبر (ص) و مکتب اهل بیت (ع) را قبول دارند.

‌آیت‌الله بطحایی تصریح کرد: دشمن از ناآگاهای برخی افراد سوءاستفاده کرده و ملت‌های اسلامی را در برابر یکدیگر قرار می‌دهد و تلاش می‌کند به اهداف شوم خود برسد. تقابل سنی و شیعه کار دشمن است چون مشاهده می‌کنند ایران پرچمدار وحدت امت اسلامی و الگو و اسوه جهان اسلام است که چشم دیدن ندارند و از راه‌های مختلف تلاش می‌کنند این ید واحد را از یکدیگر جدا کنند.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcjm8ea.uqevxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما