سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 71249
منبع : خبرگزاری تسنیم

اولویت ساخت کتابخانه های قم با مناطق محروم است

قم نيوز : مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: اگر زمین مناسبی در اختیار مجموعه قرار بگیرد در جوادالائمه نیروگاه اقدام به تأسیس کتابخانه می‌کنیم و نیازسنجی نسبت به احداث کتابخانه در مناطق محروم استان انجام شده است.
اولویت ساخت کتابخانه های قم با مناطق محروم است
اولویت ساخت کتابخانه های قم با مناطق محروم است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام امیرعطاالله جباری اظهار داشت: در مجموعه خدماتی کتابخانه‌های استان خدمتی به عنوان ایستگاه مطالعه داریم که در این قفسه‌ها کتاب‌های خاص و ویژه ای قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند کتاب را مطالعه کرده و در قفسه قرار دهند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: برنامه‌های گسترده ای شامل قصه گویی و نقاشی برای کودکان برگزار می‌شود و دانش آموزان در مدارس اقدام به معرفی کتاب می‌کنند، برای بزرگان آموزش‌های روانشناسی و خانواده و تفکر خلاق برگزار می‌شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: 700 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، سیستم خرید نهاد کتابخانه‌های عمومی استان متفاوت است و کتابخانه‌ها درجه بندی می‌شوند.

جباری تصریح کرد: در کتابخانه‌های استان اهدای کتاب انجام می‌شود و ممکن است یک و یا دو جلد کتاب و بیش از 2 هزار جلد کتاب اهدا شود که این اقدام در هفته کتاب و جشنواره رضوی و هفته دفاع مقدس توسط علاقه مندان به کتاب انجام شد.

وی با بیان اینکه نابینایان و کم بینایان در زمینه منابع و کتاب با محدودیت زیادی روبرو هستند،گفت: همواره خلاء قابل توجهی برای این عزیزان در زمینه کتاب وجود دارد، کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای اقدام به تولید کتاب برای روشندلان کرد و از سال 94 اقدام به تولید کتاب برای نابینایان کرد و حدود 3 سال است که تولید کتاب بریل را به صورت انبوه انجام می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: درمدت 3 سال 200 عنوان کتاب و 14 هزار جلد برای نابینایان و کم بینایان تولید شده است و به 60 مرکز کتابخانه سراسر کشور ارسال کردیم که در ده مرحله ارسال انجام شده است.

وی بیان کرد: در زمینه تعداد کتابخانه‌های عمومی استان قم محدودیت داریم و با سرانه فاصله داریم، کتابخانه باید به گونه ای باشد که در دسترس همگان باشد و خانواده‌ها به همراه فرزندان از آن بهره مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ادامه داد: ساخت کتابخانه اقدام زمان بری است و چندین سال زمان می‌برد اما باید در کنار آن راهکارهای زودبازده انجام شود، در پردیسان کتابخانه عمومی وجود دارد اما نسخ کتابی که وجود دارد مخصوص حوزه علمیه و کتاب‌های علمی است، اگر زمین مناسبی در اختیار مجموعه قرار بگیرد در جوادالائمه نیروگاه اقدام به تأسیس کتابخانه می‌کنیم و نیازسنجی نسبت به احداث کتابخانه در مناطق محروم استان انجام شده است.

جباری با بیان اینکه شرایط برای عضویت در کتابخانه‌های عمومی تسهیل شده است، افزود: چندین سال است که حق عضویت در کتابخانه آیت الله خامنه ای ثابت است و اقدام به افزایش هزینه نکردیم.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdccoiqm.2bqs08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما