سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 71265
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر کل صداو سیمای مرکز قم مطرح کرد:

تولید ۱۱۰هزار دقیقه برنامه برای سالگرد پیروزی انقلاب در سیمای قم

قم نيوز : مدیرکل صداو سیمای مرکز قم، تولید برنامه در فضای مجازی، موشن گرافی، برون مرزی، مستند، موسیقی، سریال و پژوهش را از جمله بخش های تولید شده در این مرکز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.
تولید ۱۱۰هزار دقیقه برنامه برای سالگرد پیروزی انقلاب در سیمای قم
تولید ۱۱۰هزار دقیقه برنامه برای سالگرد پیروزی انقلاب در سیمای قم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر امروز در نشست خبری با موضوع تشریح فعالیت های کمیته اطلاع رسانی جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن شهدای رسانه صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت ها و اقدامات انجام شده این مرکز گفت: پنج هزارو 160 دقیقه برنامه در صدای قم و همچنین بیش از 90 گزارش خبری ویژه سالگرد چهل سالگی انقلاب تولید شده است؛ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، سیمای این استان 110 هزار دقیقه برنامه تصویری تولید کرده است.

وی گفت: در حال حاضر 19 شبکه رادیویی، 17 رادیو نما و 13 رادیو اف ام را در استان قم پوشش می دهیم که پس از استان تهران، قم بیشترین پوشش جمعیتی را بین استان های کشور دارد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر با اشاره به ضریب نفوذ صدا و سیمای قم در بین مردم این استان، گفت: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته مخاطبان سیمای مرکز قم بین 55 تا 65 درصد، مخاطبان رادیوی قم بین 15 تا 20 درصد و مخاطبان خبر شبکه نور نیز بیش از 70 درصد می باشد و به گفته وی، شبکه استانی نور بین پنج شبکه اول انتخابی مردم این استان است.

مدیر کل صداو سیمای مرکز قم، تولید برنامه در حوزه های فضای مجازی، موشن گرافی، برون مرزی، مستند، موسیقی، سریال و پژوهش را از جمله بخش های تولید شده در این مرکز  به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.
 وی افزود: صدا و سیمای مرکز قم در حوزه برون مرزی به پنج زبان عربی، انگلیسی، اردو، کردی و آذری برنامه سازی می کند و 50 درصد برنامه های رادیویی جمهوری اسلامی که به زبان انگلیسی پخش می شود نیز در قم تولید می شود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر به اقدامات فنی صدا و سیمای مرکز قم در 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی تا سال 67 در مجموعه سرزمینی قم یک فرستنده در محدوده علی آباد موجود بود و پس از آن فرستنده تلویزیونی کمرکوه با 2 شبکه اول و دوم و 70 درصد پوشش به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: در دهه 70 ایستگاه های کم قدرت راه اندازی شد و در دهه 80 نصب نخستین فرستنده های دیجیتال با پوشش 90 درصد انجام شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم ادامه داد: در دهه 90 نیز نصب فرستنده های جدید و افزایش پوشش جمعیتی استان در حوزه تلویزیون به 99 درصد صورت گرفت و  این استان بیشترین پوشش شبکه تلویزیونی را داراست و در حال حاضر 27 شبکه تلویزیونی در قم قابل مشاهده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر خاطرنشان کرد: در حوزه رادیویی نیز یک کانال محدود پیش از انقلاب بود و دهه 60 یک رادیو محلی و در دهه 70 نیز مجموعه رادیویی قم با یک دفتر خبری ایجاد شد.
وی ادامه داد: در دهه 80 به یمن حضور رهبر معظم انقلاب در قم، واحد سیار رادیویی تجهیز شد، توان فرستنده ها و پوشش صدای استانی افزایش یافت و در دهه 90 نیز فرستنده های دیجیتالی نصب شد.

خاطر نشان می شود: در پایان این نشست خبری که نصرت الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم نیز حضور داشت، از تولیدات رسانه ای این مرکز و همچنین پایگاه اطلاع رسانی اقدامات چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی شد.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcamun0.49n6i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما