سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 71267
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

گوجه فرنگی در قم ارزان می شود

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: تا 20 روز آینده با ورود گوجه‌های جدید به بازار قیمت این کالا به شدت کاهش پیدا می‌کند.
گوجه فرنگی در قم ارزان می شود
گوجه فرنگی در قم ارزان می شود
به گزارش قم نيوز محمد رضا طلایی ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به قیمت شیر اظهار کرد: شیر در دامداری‌ها به قیمت هر کیلو دو هزار تومان به فروش می‌رسد، اما این قیمت شیر تا زمانی که به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد، 25 درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که حمل و نقل بخشی از نهاده‌های دامی و کود شیمیایی موردنیاز تولیدکنندگان استان توسط راه آهن صورت بگیرد، البته حمل و نقل راه آهن توسط شرکت‌های خصوصی است و این مساله روان نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: 2 هزار تن نهاده دامی در بندر امام خمینی(ره) برای حمل به استان قم وجود دارد، اما همکاری لازم برای حمل این کالاها از طریق راه آهن صورت نگرفت، آماده عقد قرارداد و پرداخت هزینه حمل ونقل در این زمینه هستیم.

طلایی با اشاره به تامین میوه شب عید در استان قم اظهار کرد: امسال وزارت جهاد کشاورزی وظیفه ای در تامین میوه شب عید ندارد و باید خود اصناف استان اقدام به ذخیره سازی و تامین میوه شب عید کنند تا در روزهای پایانی سال مشکلی پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: گوجه فرنگی گلخانه‌ها در حال صادرشدن به خارج از کشور است و هنوز تصمیمی برای ممنوعیت صادرات این کالا اتخاذ نشده است البته تا 20 روز آینده با ورود گوجه‌های جدید به بازار قیمت این کالا به شدت کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmiqm.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما