چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : 71279
منبع : خبرگزاری ايرنا
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد قم:

موازی کاری در مساجد باید کنار گذاشته شود

قم نيوز : مسئول دبیرخانه کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد قم، با اذعان به وجود موازی کاری در مساجد گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ساز و کاری برای حذف موازی کاری را دراین مکان های مقدس تدوین کرده ولی تا کنون این موضوع اجرایی نشده است.
موازی کاری در مساجد باید کنار گذاشته شود
موازی کاری در مساجد باید کنار گذاشته شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی روز چهارشنبه افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید جلسه هایی مشترک با حضور تمام دستگاه های فعال در مساجد به دبیری دبیرخانه کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد تشکیل و پس از برنامه ریزی و تدوین برنامه های دستگاه های مختلف در قالب یک برنامه مشترک در مساجد اجرایی شود ولی تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد در اواخر سال 1371 و تشکیل کانون های فرهنگی هنری در مساجد کشور در راستای این مصوبه گفت: به منظور استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شد تا در راستای هدایت و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین حذف موازی کاری در مساجد کانون های فرهنگی هنری ایجاد کند.

روحانی با بیان اینکه موازی کاری در مساجد را باید از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار داد، افزود: اصل حرف که با موازی کاری در مساجد توسط نهادهای مختلف از جمله ارشاد، اوقاف، سازمان تبلیغات و بسیج مواجه هستیم درست است ولی باید بر این نکته توجه کرد که جامعه مخاطبان کانون های فرهنگی هنری بسیار گسترده تر از نهادهای فعال دیگر در مساجد از جمله بسیج است.

وی ، تنوع مخاطبان کانون های فرهنگی هنری مساجد را بسیار گسترده دانست و ادامه داد: کانون های فرهنگی مساجد سلیقه ها و گرایش های مختلف را دور هم جمع کرده و برای آنها برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی، علمی و پژوهشی برنامه ریزی و اجرا می کند.

وی ادامه داد: مساجدی که دارای وحدت و هماهنگی بین مسئول پایگاه کانون، مسئول پایگاه مقاومت، هیات امنا و امام جماعت وجود دارد با تشکیل شورای فرهنگی بخش زیادی از این موازی کاری حذف شده است ولی این راهکار در همه مساجد قابل اجرا نیست.

روحانی گفت: تنها راه حل قانونی برای حذف این موازی کاری در مساجد، تشکیل جلسه های مشترک دستگاه های مختلف با محوریت و دبیری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برآن تاکید کرده است.

متعاقب مأموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ هجدهم اسفند ماه ١٣٧١ و تحت عنوان مصوبه ٣٠٢ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ارایه طرح‌هایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی محول کرد، مقرر گردید از باب احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیأتی را در راستای هدایت و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد ایجاد نماید. این هیأت بعد از شکل‌گیری و فعالیت به ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرت یافت


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcf10de.w6dyeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما