چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : 71280
منبع : خبرگزاری مهر
معاون استاندار قم:

استفاده از ظرفیت خطوط ریلی در قم برای حمل بار ضروری است

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم استفاده از ظرفیت خطوط ریلی در قم را برای حمل بار ضروری عنوان کرد.
استفاده از ظرفیت خطوط ریلی در قم برای حمل بار ضروری است
استفاده از ظرفیت خطوط ریلی در قم برای حمل بار ضروری است
به گزارش  مهرداد غضنفری در حاشیه جلسه سیاستگذاری گندم، آرد و نان که غروب سه‌شنبه در فرمانداری قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: قیمت‌های کالاها به ستاد تنظیم بازار کشور ابلاغ می‌شود و بر این اساس بازرسی‌ها را با توجه به قیمت جدید که اعلام می‌شود انجام می‌دهیم.

وی گفت: در خصوص تأمین نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی و استفاده از ناوگان ریلی در نظر گرفته شد که راه آهن شرکت‌هایی را که در این زمینه فعال هستند را به جهاد کشاورزی معرفی کند تا قراردادی با آنها بسته شود تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن نهاده، ذرت و مواد شیمیایی را از طریق خطوط ریلی وارد استان کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قم عنوان کرد: ما از طریق کامیون و حمل و نقل جاده‌ای تاحدودی مشکل استان را مرتفع کرده‌ایم اما باید از ظرفیت بالای استان استفاده کنیم زیرا با استفاده از ظرفیت خطوط ریلی می‌توان کمترین مشکل را ایجاد کرد و استفاده از آن تنها مربوط به موارد بحرانی نیست بلکه در شرایط عادی نیز از آن استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به درخواست‌هایی که در خصوص افزایش قیمت در جلسه مطرح شد، مدلی را تعریف کردیم که بر اساس این مدل هر گونه افزایش قیمتی که داده شود حتی اگر مشمول قیمت گذاری نیز نباشد این نرخ در کمیته کارشناسی بررسی می‌شود و اگر کارشناسی بر قیمت پیشنهادی صحه گذاشت، قیمت پیشنهادی تصویب می‌شود.

کیفیت آرد برای ما بیشتر از ظاهر آن اهمیت دارد

غضنفری بیان کرد: در کارگروه آرد و نان مشخص شد که سامانه‌ای در نظر گرفته شده تا نانوایانی که آزادپز هستند در این سامانه ثبت نام کنند.

وی گفت: نانوایان آزادپز حتما باید در سامانه ثبت نام کنند و هیچ استثنایی وجود ندارد اما اگر نانوایی مجازی ثبت نام نکرده بود تنها یکبار آرد مورد نیازش تأمین می‌شود تا بلافاصله ثبت نام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قم ابراز کرد: در نظر گرفته شد که بررسی‌های لازم در خصوص کیفیت نان انجام شود تا چنانچه مشکلی در این زمینه وجود داشت رسیدگی شود.

وی بیان کرد: کارخانجات در نظر گرفتند که چنانچه آرد بی‌کیفیت بود آن را به کارخانه بازگردانند اما راه حل اساسی این است که از ابتدا دستگاه‌های نظارتی بر این امر نظارت مستمر داشته باشند.

غضنفری گفت: مقرر شد که جلسات کارگروه آرد و نان در آینده در کارخانجات برگزار شود تا کیفیت کارخانجات و نحوه تهیه آرد مشخص شود.

وی عنوان کرد: در خصوص نگرش جامعه در خصوص کیفیت نان بین دستگاه‌های تولید کننده و مشتری اختلاف نظرهایی وجود دارد زیرا متأسفانه در جامعه جا افتاده که کیفیت را با رنگ و ظاهر نان می‌سنجند در حالی که از نظر سلامت وجود سبوس در آرد بسیار اهمیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قم بیان کرد: کیفیت آرد برای ما بیشتر از ظاهر آن اهمیت دارد که باید از نیروهای تخصصی برای ظاهر بهتر نان هم استفاده کرد.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdchvinq.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما