چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 71281
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد

اجرای حریم حفاظتی 3 محوطه باستانی قم

قم نيوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: 3 محوطه باستانی در استان قم به منظور حفظ و نگهداری بلوک چینی شدند.
اجرای حریم حفاظتی 3 محوطه باستانی قم
اجرای حریم حفاظتی 3 محوطه باستانی قم
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی اظهار کرد: برای اجرای این طرح حدود 750 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه محوطه باستانی چهل بندگان صرم، تپه باستانی قمرود و محوطه باستانی البرز، پس از انجام گمانه زنی و تهیه مستندات تاریخی و نقشه ها بلوک چینی شدند اظهار کرد: براین اساس، تمامی دستگاه های خدمات رسان موظف هستند در راستای حفظ حریم آثار تاریخی پیش از هرگونه ساخت و ساز در مجاورت این محوطه، هماهنگی لازم را با این اداره کل انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: حریم این آثار تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان قم بوده و براساس قانون هرگونه دخل و تصرف در حریم این آثار جرم محسوب شده و مجرمان مشمول مجازات های قانونی خواهند شد.

یزدانی گفت: تاکنون چند مرحله کاوش در قره تپه قمرود انجام شده است، آثار به دست آمده شامل بقایاى معمارى ارزشمند و تعدادى ظروف سفالین است که با آثار سیلک کاشان و چشمه على دامغان قابل مقایسه بوده و قدمت آثار به دست آمده به ۶۴۰۰ سال پیش مى‌رسد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcizray.t1azv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما