چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : 71282
منبع : خبرگزاری فارس

ستاره ايثار الگوي اراده براي معلولين

قم نيوز : ستاره باشگاه فرهنگي ورزشي جانبازان و معلولين ايثار قم با تداوم افتخار آفريني در ميادين داخلي و برون‌مرزي به الگويي موفق براي معلولين تبديل شده است.
ستاره ايثار الگوي اراده براي معلولين
ستاره ايثار الگوي اراده براي معلولين
به گزارش قم نیوز محمدنژاد متولد سال 1370 است اما در یک سانحه تلخ تصادف در سن 18 سالگی با موتور سیکلت دچار معلولیت می‌شود، معلولیتی که ابتدا برای وی ظاهرا پایان زندگی بود و ماه‌ها محمدنژاد را افسرده کرد و به انزوا فرستاد.

اما یک جرقه باعث بازگشت مجدد این جوان با اراده به زندگی عادی شد، زمانی که او با گوشه‌نشینی در منزل تصور می‌کرد که دیگر دنیا برایش تمام شده، تماشای یک برنامه تلویزیونی از فعالیت‌های باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم، جرقه بازگشت وی به زندگی عادی شد.

او به ورزش آمد و حضور این جوان پرتوان در ورزش، معلولیت را برایش به یک فرصت تبدیل کرد تا وی با ورزش بر تمامی محدودیت‌های خود غلبه کرده، از انزوا خارج شود و با حضور در متن جامعه و پیشرفت و ترقی‌های متوالی در عرصه ورزش بسکتبال با ویلچر، علاوه بر قهرمانی‌های متعدد در سطح اول رقابت‌های باشگاهی بسکتبال با ویلچر ایران، افتخاری برای ورزش استان قم و ایران در میادین بین المللی، آسیایی و جهانی باشد.

 

نامگذاری 2 روز تقویم به نام ورزش معلولین


این در حالی است که امروزه ورزش به عنوان تاثیرگذارترین عامل اجتماعی برای ایجاد غرور ملی و افزایش سلامت و شادابی جامعه از سوی تمامی کشورها پذیرفته شده و دولتمردان دنیا تلاش می‌کنند علاوه بر توجه به زمینه‌های شادی‌بخش، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن، از حضور مردم به ویژه معلولین در عرصه ورزش برای افزایش سلامت روحی و روانی جامعه استفاده کنند.

برای این منظور روز 24 مهر به عنوان روز ملی پارالمپیک و روز 12 آذر به عنوان روز جهانی معلولین نامگذاری شده تا در این روزها کمی بیشتر به ورزش معلولین در کنار جانبازان عزیز توجه شود اما در این بین باید به صورت ویژه قدردان افرادی بود که خود را وقف خدمت به ورزش جانبازان و معلولین کرده‌اند تا ورزش این عزیزان جایگاه و شان واقعی خود را پیدا کند.

 

خدمات ارزنده یادگاران دفاع مقدس به ورزش معلولین قم

چه زیباست در استان قم یادگارانی از دوران افتخارآمیز هشت سال دفاع مقدس که خود به درجه رفیع جانبازی و ایثارگری نائل گردیده‌اند و به خوبی شرایط زندگی معلولین عزیز را درک می‌کنند، با تاسیس مجموعه‌ای به نام باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار با جان و دل خدمتگزار معلولین عزیز هم استانی و هموطن هستند.

باشگاهی که علاوه بر فعالیت‌های چشمگیر و دستاوردهای ارزنده در حوزه قهرمانی ورزش جذاب و دیدنی بسکتبال با ویلچر، در مقوله فرهنگ نیز یک باشگاه نمونه در ورزش قم و کشور است و با آموزش به معلولین در حوزه توان‌بخشی نیز به این قشر جامعه خدمت می‌کند.

 

خوشرفتار: باشگاه ایثار از دهه 1360 سابقه فعالیت دارد

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: باشگاه ایثار از دهه 1360 سابقه فعالیت دارد اما به شکل رسمی از سال 1388 از اداره کل ورزش و جوانان استان قم مجوز فعالیت گرفت و تنها باشگاه خصوصی در ورش جانبازان و معلولین قم است.

علی خوشرفتار اضافه کرد: به واسطه علاقه زیادی که به رشته بسکتبال با ویلچر داشتیم، از همان سال وارد فعالیت اختصاصی در این رشته شدیم و تیم ایثار در سال 1389 نخستین بار در لیگ دسته اول ایران به میدان رفت که با کسب مقام نایب قهرمانی مجوز صعود به لیگ برتر را به دست آورد.

 

ابطحی: 4 قهرمانی لیگ ایران و یک عنوان بین‌المللی داریم

مدیر تیم بسکتبال با ویلچر ایثار و عضو هیات مدیره این باشگاه راجع به افتخارات ایثار به خبرنگار فارس گفت: ایثار به عنوان نخستین باشگاه خصوصی ورزش جانبازان و معلولین در استان قم و موفق‌ترین باشگاه فعال در این عرصه از آن سال تا کنون افتخارات زیادی برای ورزش قم رقم زده است.

یحیی ابطحی یاد آور شد: ایثار قهرمانی سال‌های 1393 و 1394 لیگ برتر، نایب‌قهرمانی سال‌های 1391 و 1392 لیگ برتر، قهرمانی سال‌های 1394 و 1396 لیگ دسته دوم ایران، مقام سوم رقابت های بین المللی سال 2015 در اصفهان و چندین عنوان قهرمانی دیگر از تورنمنت‌های معتبر این رشته را به ویترین افتخارات ورزش قم افزوده است.

 

شهره‌غلامی: در زمینه استعدادیابی و جذب معلولین به ورزش فعال هستیم

سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم نیز به خبرنگار فارس گفت: در کنار دستاوردهای ارزنده حوزه قهرمانی، فضای دوستی و همدلی که برگرفته از نام ایثار است و همچنین توجه ویژه ایثار به نیروهای متخصص بومی اعم از کادر فنی و بازیکنان قمی، فعالیت در زمینه استعدادیابی و جذب معلولین عزیز به محیط سالم و پاک ورزش، بر ارزش حضور ایثار در ورزش جانبازان و معلولین استان قم و ایران اسلامی افزوده است.

جواد شهره‌غلامی تصریح کرد: یکی از نتایج و دستاوردهای مهم ایثار برای ورزش قم که منجر به سرافرازی جانبازان و معلولین عزیز شده، درخشش یکی از بازیکنان شاخص این تیم در عرصه ملی است، بسکتبالیست موفق و پرتوانی به نام محمد محمدنژاد که اکنون نه تنها اعتبار ایثار بلکه موجب سرافرازی قمی ها در ایران و ایرانی ها در جهان است.

 

محمدنژاد نخستین ستاره ملی‌پوش ایثار قم

این در حالی است که محمد محمدنژاد از سال 1388 به عنوان یک جوان جویای نام و مستعد در باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار فعالیت ورزشی خود را آغاز کرده و از سال 1389 در کنار تیم ایثار قم در لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر مردان باشگاه‌های ایران حضور داشته است.

ستاره ورزش جانبازان و معلولین قم نخستین بار در سال 1390 برای ایثار در مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ویلچر به میدان رفت و از آن زمان تا کنون نماد باشگاه ایثار است و نه تنها ایثاری ها بلکه قمی ها و ایرانی ها به وی افتخار می‌کنند، بسکتبالیستی که همواره الگویش اخلاق بوده و در زمینه فنی نمونه است تا با این شاخص‌ها در عرصه ملی و بین‌المللی بسکتبال با ویلچر نیز بدرخشد.

 

افتخارات بازیکن ایثار قم در میادین آسیایی، جهانی و پارالمپیک

محمدنژاد بسکتبالیستی است که علاوه بر قهرمانی‌های مختلف در رده باشگاهی، با قهرمانی و کسب عنوان یکی از پنج ستاره مسابقات 2013 جوانان آسیا در تایلند و رتبه پنجم رقابت‌های جهانی بسکتبال با ویلچر جوانان در همان سال به میزبانی کشور ترکیه توانمندی‌های خود را بیش از پیش به نمایش گذاشته است.

این جوان پرتوان معلول همچنین دو مدال طلای مسابقات پنج نفره و سه نفره بازی های پاراآسیایی جوانان، سابقه حضور در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل، کسب مقام نایب‌قهرمانی مسابقات 2018 قهرمانی آسیا در چین، رتبه چهارم پیکارهای جهانی 2018 در آلمان و قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی 2018 در جاکارتای اندونزی همچنان افتخار بسکتبال با ویلچر قم و ایران محسوب می شود.

ورزشکاری که بعد از سال 2016 که به بازی‌های پارالمپیک در شهر ریودوژانیرو برزیل رفت، با درخشش در مسابقات جهانی 2018 فرانکفورت آلمان به همراه تیم ملی بزرگسالان ایران، برای دومین بار بسکتبال با ویلچر ایران را المپیکی کرده و او را الگوی ایثار و شاخص‌ترین چهره ورزش معلولین قم می‌دانند.


انتهای پیام / 138
https://qomnews.ir/vdcj88ea.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما