جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 71360
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله فرحزاد:

تشویق بهترین شیوه دعوت به نماز است

قم نيوز : واعظ حوزوی با اشاره به اینکه تشویق بهترین شیوه ترغیب فرزندان، کودکان و جوانان به نماز است گفت: در سیره بزرگان دین پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، ائمه اطهار(ع) و علما این سیره همواره مد نظر بوده است.
تشویق بهترین شیوه دعوت به نماز است
تشویق بهترین شیوه دعوت به نماز است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله فرحزاد در همایش نماز و شیوه‌های دعوت ویژه خواهران گفت: بهترین شیوه دعوت جوانان به نماز تشویق است.

وی در این همایش که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، در جمع یاوران نماز و بانوان قمی افزود: نماز به عنوان ستون دین است و تعیین کننده فاصله بین ایمان و کفر است که باید در برپایی آن تلاش کنیم.

این واعظ حوزوی با اشاره به اینکه تشویق بهترین شیوه ترغیب فرزندان، کودکان و جوانان به نماز است گفت: در سیره بزرگان دین پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، ائمه اطهار(ع) و علما این سیره همواره مد نظر بوده است.

حجت‌الاسلام‌ فرحزاد ایجاد محبت در بین خانواده را یکی دیگر از شیوه‌های دعوت به نماز عنوان کرد و گفت:‌ با محبت و مهرورزی فرزندان را به نماز دعوت کنیم. این شیوه، بهترین شیوه برای دعوت به نماز است. سعی کنیم با محبت بذر نماز، بذر نیایش و بذر عبادت را در فرزندان خود به وجود آوریم.

وی گفت: آنچه به زندگی ما آرامش می‌دهد توجه به نماز و مسایل معنوی است. ثروت نمی‌تواند موجب آرامش زندگی ما شود.

حجت‌الاسلام  والمسلمین فرحزاد خاطر نشان کرد: آرامش در نماز است. نماز پل ارتباطی ما با خدا است.

در ادامه  مدیر ستاد اقامه نماز بر نقش خانواده‌ها و والدین در روحیه بخشی به عبادت و نماز تأکید کرد.

محمد خامه‌یار گفت: خانواده نخستین بستر تقویت روحیه عبادت به ویژه نماز در جامعه است.

وی افزود: والدین زمانی می‌توانند رسالت آموزشی خود را در ارتباط با فریضه عبادی نماز به نحو مطلوب به انجام رسانند که هر یک نسبت به نقش آفرینی خود شناخت کافی داشته باشند و به خصوص درباره معارف و اسرار نماز و به کارگیری اصول و روش‌های تربیتی در ارتباط با آموزش نماز به فرزند خود آگاهی‌های لازم را کسب نمایند.

وی در ادامه افزود: باور قلبی پدر و مادر به عبادات به ویژه نماز و چگونگی برپایی آن بهترین انگیزه در آموزش صحیح و برپایی نماز فرزندان است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم خاطر نشان کرد: علت سستی برخی فرزندان به عدم توجه به نماز ناآگاه بودن والدین به احکام و معارف نماز است و باید با استعانت از شیوه‌های صحیح فرزندان خود را به نماز دعوت نماز کنیم.

وی تأکید کرد: پدر و مادر به عنوان اولین مربیان تعلیمی و تربیتی مؤثرترین نقش را در ترویج فرهنگ نماز برعهده دارند.

خامه‌یار در پایان اظهار امیدواری کرد: همان‌طور که انتظار می‌رود همه ما در اقامه نماز تلاش کنیم و قم را به عنوان شهری که ام‌القرای جهان اسلام است شهری نمونه در ترویج فرهنگ اقامه نماز و برپایی آن معرفی کنیم.

شایان ذکر است: در این همایش که از سوی ستاد اقامه نماز استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برپا شده بود یکی از اساتید مرکز تخصصی نماز شیوه‌های دعوت به نماز را یاد‌آور شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgzw9u.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما