شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 71367
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

استقبال جامعة المصطفی از گسترش همکاری‌ علمی با دانشگاه‌های قرقیزستان

قم نيوز : شرکت‌کنندگان در همایش «جایگاه دین در دولت سکولار» در قرقیزستان از گسترش همکاری‌های علمی جامعة المصطفی با دانشگاه‌های قرقیزستان استقبال کردند.
استقبال جامعة المصطفی از گسترش همکاری‌ علمی با دانشگاه‌های قرقیزستان
استقبال جامعة المصطفی از گسترش همکاری‌ علمی با دانشگاه‌های قرقیزستان
به گزارش قم نیوز حجج اسلام رضا شاکری معاون فرهنگی- تربیتی جامعة المصطفی و محسن ملک‌افضلی، رئیس موسسه الحکمة با علی حکیم‌پور، رایزن فرهنگی ایران در قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی و رئیس موسسه الحکمة در همایش بین‌المللی «جایگاه دین در دولت سکولار» که چند روز قبل و به همت کمیسیون ادیان قرقیزستان برگزار شده بود، شرکت و مقالات خود را قرائت کردند.

حجت الاسلام حکیم‌پور، در این دیدار درباره فعالیت‌های علمی کشورهای مختلف در قرقیزستان و نیز فعالیت رایزنی فرهنگی ایران در این کشور توضیحاتی ارائه داد و در ادامه خواستار حضور علمی بیشتر نهادهای علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان شد.

وی افزود: خوشبختانه، دانشگاه‌های قرقیزستان برای گسترش همکاری با دانشگاه‌های ایران آمادگی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حکیم‌پور در ادامه ضمن تحسین فضای مثبت موجود در قرقیزستان تأکید کرد: بازتاب این نگاه دموکراتیک در برگزاری همایش «جایگاه دین در دولت سکولار» مشهود بود، چراکه اندیشمندان کشورهای مختلف آزادانه از زوایای گوناگون به موضوع نقش دین و اهمیت آن در بهبود سیاست‌های دولت‌های سکولار منطقه پرداختند که قطعاً به تجارب دولتمردان قرقیزی در مواجهه با فعالیت‌های دینی و نحوه تعامل با آن خواهد افزود.

در پایان این دیدار، معاون فرهنگی- تربیتی جامعة المصطفی از گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه المصطفی با دانشگاه‌های قرقیزستان استقبال کرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd5s05.yt0f96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما