شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : 71385
منبع : خبرگزاری ايرنا

کارشناس هواشناسی: باران پاییزی در قم ادامه دارد

قم نيوز : رئیس اداره پیش بینی هواشناسی قم گفت: باران پاییزی که از شب گذشته در این استان آغاز شده است تا دوشنبه ادامه دارد.
کارشناس هواشناسی: باران پاییزی در قم ادامه دارد
کارشناس هواشناسی: باران پاییزی در قم ادامه دارد
به گزارش قم نیوز محمدرضا قاضی روز شنبه  افزود: آسمان امروز قم نیمه ابری، به تدریج ابری، در برخی ساعت ها همراه با بارش باران و در ارتفاعات همراه با برف پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: فردا آسمان قم کاملا ابری، بارش باران و بارش برف در ارتفاعات و گاهی با وزش باد پیش بینی می شود و برای پس فردا نیز آسمان قسمتی ابری در بعضی ساعت ها افزایش ابر، رگبار باران، گاهی وزش باد و در ارتفاعات رگبار برف می باشد.

وی با بیان این که حداکثر دمای هوای امروز قم 14 درجه سانتیگراد بالای صفر و حداقل دمای امشب هشت درجه سانتیگراد خواهد بود، اضافه کرد: حداکثر دمای فردا و پس فردا به تریتب 12 و 16 و حداقل دمای فردا شب و پس فردا شب نیز 8 و 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

قاضی خاطرنشان کرد: عصر امروز بارش باران مجددا آغاز می شود و برای فردا بارش متناوب و برای پس فردا باران پراکنده و رگبار ناگهانی باران پیش بینی می شود؛ آبگرفتگی معابر نیز دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از روز سه شنبه تا پنج شنبه هفته جاری هوای قم صاف است و روز جمعه سامانه بارشی دیگری وارد کشور می شود که احتمالا جمعه شب این استان را تحت تاثیر قرار دهد.
به گفته وی، میزان بارش باران در شب گذشته در ایستگاه های شکوهیه، جعفریه، سلفچگان، کهک، کوشک نصرت، کوه سفید و نیروگاه حرارتی به ترتیب 1.7، 0.8، 3.7، 3.4، 0.3، 0.8 و 2.6 میلی متر ثبت شده است.

کارشناس هواشناسی قم ابراز امیدواری کرد: میزان بارش باران در سه روز آینده بیش از 10 میلی متر باشد.

قاضی گفت: امشب و فردا شب در مناطق کوهستانی از جمله روستاهای فردو، اول، وشنوه و وسف در بخش کهک و روستاهای کهندان، فوجرد، مهرزمین، نویس و قاهان در بخش خلجستان بارش باران به همراه برف خواهد بود.

در استان قم 124 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک، 2 ایستگاه جاده ای، 45 ایستگاه باران سنج دستی، 50 ایستگاه دیتالایر باران سنج، 10 ایستگاه اقلیم شناسی و هشت ایستگاه سطح سنجی فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن 134 تماس حاصل نمایند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcdks05.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما