شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 71406
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مسلمانان کانادایی خواستار «روز ملی ضدنفرت و عدم تحمل» شدند

قم نيوز : درحالی که به دومین سالگرد حادثه تیراندازی در مسجد کِبک و کشتار نمازگزاران نزدیک می شویم، بیش از ۱۰۰ سازمان اسلامی با ارسال نامه ای به دولت کانادا،خواستار اختصاص یک روز به عنوان روز «ضدنفرت و عدم تحمل» شدند.
مسلمانان کانادایی خواستار «روز ملی ضدنفرت و عدم تحمل» شدند
مسلمانان کانادایی خواستار «روز ملی ضدنفرت و عدم تحمل» شدند
به گزارش قم نیوز شورای ملی مسلمانان کانادایی با فرستادن نامه ای به دولت این کشور خواستار اختصاص یک روز به  روز ملی «ضد نفرت و عدم تحمل» برای حادثه 29 ژانویه شدند.

29 ژانویه سالگرد کشتار نمازگزاران مسلمان در مرکز فرهنگی اسلامی شهر کبک در سال 2017 می باشد. در این حادثه یک مهاجم نژادپرست سرتاپا مسلح به مسجد وارد شد و در حمله ای بی رحمانه 6 نمازگزار را به ضرب گلوله به شهادت رسانده و 19 تن دیگر را مجروح کرد.

در این نامه آمده است: درحالی که به دومین سالگرد حمله خونین نزدیک می شویم، لحظه ای مکث می کنیم تا تشخیص دهیم که نژادپرستی و نفرت که مبانی زیرین این حمله بودند از هم جدا نمی باشند. براساس آخرین آمار، حملات نفرت محور و تبعیض علیه گروه های اقلیت و اجتماعات بومی در کانادا رو به افزایش هستند و چهار مورد از ده مورد جرایم را حملات خشونت آمیز تشکیل می دهند.

این نامه افزود: حملات اخیر علیه اقلیت های مذهبی، نژادی و غیره در کانادا نشان داده که بدون شک هیچ اجتماعی قادر نیست علیه این نفرت به تنهایی بجنگد، بلکه مردم کانادا همگی باید با هم متحد باشند و نه تنها علیه اسلام هراسی بلکه علیه تمامی اشکال نفرت به پا خیزند.

این نامه توسط بیش از 100 سازمان اسلامی در کانادا از جمله مرکز فرهنگی اسلامی کبک که قتل عام 29 ژانویه 2017 در آن اتفاق افتاد، به امضاء رسیده است. پیش از این شورای ملی مسلمانان کانادایی از دولت خواسته بود که یک روز را به «روز ملی یادبود و عمل علیه اسلام هراسی» به دلیل این حمله هولناک اختصاص دهد.

احسان گاردی مدیر اجرایی این شورا در این باره گفت: بدون شک برای اجتماعات مسلمانان و دیگر گروه ها در سرتاسر کانادا، روز 29 ژانویه را هرگز فراموش نکرده و  این روز همیشه یادآور حمله وحشتناک علیه مسجد کبک خواه بود.

وی افزود: ما با وسعت دادن به خواسته مان، اجتماعات را در جنگ علیه نفرت متحد می سازیم و پیام آشکاری به آنان که سعی دارند در جامعه تفرقه بیاندازند می فرستند. پیامی که می گوید مهم نیست که در خانه ما باشد یا درخانه همسایه باشد، اگر نفرت و عدم مدارا در بزند، ما همگی علیه آن برمی خیزیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch-knq.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما