يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 71416
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

مبنای حکومت نبوی حاکمیت صالحان بر مردم و جامعه بود

قم نيوز : رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مبنای حکومت نبوی حاکمیت صالحان بر مردم و جامعه بود. به برکت این امر در زمان رسول اکرم(ص) اسلام به صورت گسترده جای خود را در جهان پیدا کرد و به سرعت پیش رفت.
مبنای حکومت نبوی حاکمیت صالحان بر مردم و جامعه بود
مبنای حکومت نبوی حاکمیت صالحان بر مردم و جامعه بود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: حکومت نبوی بر اساس سنت و دستورات الهی بود و خداوند در قرآن می‌فرماید ما اراده کردیم که اهل تقوا را وارثان زمین قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این آیه حکومت پیامبر اکرم(ص) بر مبنای صداقت، صلاحیت و شایستگی افراد و پیاده شدن اسلام در جامعه اسلامی بود به همین دلیل علاوه بر آنکه اسلام در جامعه حکمفرما شد صالحان بر مردم حکومت کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه مبنای حکومت نبوی حاکمیت صالحان بر مردم و جامعه بود گفت: به برکت این امر اسلام در زمان رسول اکرم(ص) به صورت گسترده جای خود را در جهان پیدا کرد و به سرعت پیش رفت.

وی خاطرنشان کرد: مبنای حکومت نبوی اخلاق‌مداری، اخلاق اسلامی و سنت‌هایی بود که خداوند برای ارتقای زندگی بشر ترسیم کرده بود و اساس حکومت نبوی محسوب می‌شد.

عظیمی عدالت اجتماعی در جامعه را از دیگر مبانی حکومت نبوی ذکر کرد و افزود: افراد به واسطه این موارد به سرعت حکومت را پذیرفتند و برای بقا و ماندگاری حکومت جانفشانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: منافقان مسیر را به انحراف بردند و مردم به اختلافات، کشمکش‌ها و عدم همکاری‌ها دچار شدند و رشوه‌خواری، حق‌کشی و ظلم و ستم جای عدالت را گرفت و جای اخلاق‌مداری در جامعه ستمگری و حکومت ظالمانه بر مردم مسلط شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: امروز اگر بخواهیم کشورهای جهان اسلام موفق باشند و اخلاق‌مدرای و عدالت‌محوری در جامعه وجود داشته باشد. لازم است قرآن به عنوان کتاب زندگی، راهنمای دین و حکومت در جامعه حکمفرما باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciq5ay.t1azz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما