دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 71431
منبع : خبرگزاری فارس

صدرنشيني مقتدرانه ایثار قم با 229 گل

قم نيوز : بسکتبالیست‌های جانباز و معلول تيم ایثار قم در مسابقات ليگ ملي بسکتبال با ویلچر کشور موفق به کسب سه پیروزی متوالي و رتبه نخست جدول رده‌بندي شدند.
صدرنشيني مقتدرانه ایثار قم با 229 گل / 3 پيروزي متوالي قمي‌ها در مسير قهرماني
صدرنشيني مقتدرانه ایثار قم با 229 گل / 3 پيروزي متوالي قمي‌ها در مسير قهرماني
به گزارش قم نيوز لیگی که با ادغام لیگ‌های دسته اول و دوم بسکتبال با ویلچر ایران به لیگ ملی شهرت یافته، طبق برنامه‌ریزی انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین ایران در سال 1397 نخستین‌بار با عنوان لیگ ملی به انجام می‌رسد.

 رقابت 8 تیم در نخستین دوره لیگ ملی بسکتبال با ویلچر

در این لیگ هشت تیم حضور دارند که در دو گروه بازی‌های خود را به شکل دوره‌ای و در دو مرحله مقدماتی انجام می‌دهند تا از هر گروه دو تیم مجوز صعود به مرحله نهایی را کسب کرده و بدین‌ترتیب قهرمان نخستین دوره لیگ ملی بسکتبال با ویلچر ایران در سال 97 مشخص شود.

 میزبانی ایثار قم از 4 تیم حاضر در گروه نخست

دیدارهای دور نخست از مرحله مقدماتی پیکارهای لیگ ملی بسکتبال با ویلچر قهرمانی باشگاه‌های کشور با رقابت تیم‌های گروه نخست در قم و به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار به انجام رسید، بازی‌هایی که در سالن شهدای بهزیستی قم به طول انجامید و سرانجام ایثار قم در صدر ایستاد.

 برتری ایثار قم برابر سهند اسپورت شهر ری

در این رقابت‌ها که با تقابل چهار تیم ایثار قم، هیأت شهر ری، فیروز قزوین و هیأت بوکان برگزار می‌شود، تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در نخستین دیدار خود با حساب 74 بر 50 از سد تیم هیأت شهر ری عبور کرد تا جدی‌ترین رقیب خود در این مرحله را از پیش رو بردارد.

 پیروزی قاطع شاگردان شهره‌غلامی مقابل هیأت بوکان

نماینده بسکتبال با ویلچر استان قم در دومین دیدار خود به مصاف تیم هیأت بوکان رفت و بدون زحمت با ارائه یک بازی خوب و حساب شده به برتری قاطع 85 بر 25 دست یافت تا با اختلاف 60 امتیاز دومین برد متوالی خود را در دور نخست مرحله مقدماتی لیگ ملی بسکتبال با ویلچر ایران جشن بگیرد.


سومین برد متوالی ایثاری‌ها مقابل فیروز قزوین

سومین مسابقه شاگردان جواد شهره‌غلامی در تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم برابر تیم فیروز قزوین به انجام رسید که باز هم با نمایش مقتدرانه ایثاری‌ها و برتری آنها با نتیجه جالب توجه 70 بر 31 همراه بود تا بدین‌ترتیب تیم ایثار قم با سه برد متوالی و 6 امتیاز صدرنشین گروه نخست شود.

 صدرنشینی مقتدرانه بسکتبالیست‌های قم در گروه نخست

با توجه به نتایجی که در مرحله نخست رقم خورد، باید تیم ایثار قم را مدعی اصلی صدرنشینی این گروه دانست، تیمی که در سه مسابقه خود 229 امتیاز کسب کرد و تنها 106 امتیاز به حریفان داد، اما تیم هیأت شهر ری دومین تیم موفق این گروه است که در سه بازی خود پنج امتیاز گرفت و در مکان دوم جدول ایستاد.

 

کاپیتان و ستاره تیم ملی بسکتبال با ویلچر در ترکیب ایثار قم

در ترکیب تیم ایثار قم در این مرحله محمد کریمی کاپیتان اسبق تیم ملی، محمد محمدنژاد بازیکن ثابت تیم ملی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتای و مسابقات 2018 قهرمانی جهان همراه با اسماعیل فاضلی، محمد معظمی، عبدالمحمد جعفری، عظیم عباسی، اسماعیل ابوطالبی، محمدحسین بنازادگان، محمد متقیان، محمدرضا بهرامی، علی کارچانی، بهزاد رستمی، داود بدرخانی و جواد قراباغی حضور داشتند، ضمن اینکه سرمربی این تیم جواد شهره‌غلامی، سرپرست رضا خلجی و آنالیزور تیم فضل‌الله وفایی هستند.

نتایج روز نخست:

هیات بوکان 43 – 42 فیروز قزوین

ایثار قم 74 – 50 سهند اسپورت شهر ری

نتایج روز دوم:

سهند اسپورت شهرری 67 – 49 فیروز قزوین

ایثار قم 85 – 25 – هیأت بوکان

نتایج روز سوم:

سهند اسپورت شهرری 66 – 52 هیأت بوکان

ایثار قم 70 – 31 فیروز قزوین

جدول رده‌بندی:

1- ایثار قم با 6 امتیاز

2- سهند اسپورت شهر ری با 5 امتیاز

3- هیأت بوکان با 4 امتیاز

4- هیأت قزوین با سه امتیاز

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfyjde.w6dymagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما