دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : 71469
منبع : خبرگزاری فارس
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی در گرو عزم دولت است

قم نيوز : عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فیلتر شدن هاتگرام و تلگرام طلایی بستگی به عزم و اراده دولت دارد گفت: دولت تاکنون بر اساس رفع دغدغه‌ها در این زمینه جلو نرفته و اقدام اساسی صورت نگرفته است.
فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی در گرو عزم دولت است/طرح مجلس برای تقویت پیام رسان های داخلی
فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی در گرو عزم دولت است/طرح مجلس برای تقویت پیام رسان های داخلی
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مجتبی ذوالنور درباره چرایی عدم موفقیت در فیلترینگ تلگرام و کوچ مردم به پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: مسیر فیلترینگ از نقطه صحیحی آغاز شد و همه چیز به درستی در حال طی شدن بود ولی در میانه راه، ناگهان یک مانع از فرعی آمد و راه را بست که همان هاتگرام و طلاگرام بود.

وی بیان کرد: این امر برخاسته از خواست دولت بود؛ آنها مردم را با ایجاد دل نگرانی درباره حفظ اطلاعات شخصی‌شان می‌ترساندند تا جلوی کوچ کاربران به پیام‌رسان‌های داخلی را بگیرند.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: اینگونه جلوه می‌دادند که پیام‌رسان داخلی امین مردم نیست و آتو می‌گیرد ولی گویی آژانس امنیت ملی آمریکا که تمام این اطلاعات را ذخیره می‌کند، امین مردم است.

وی اضافه کرد: آیا اکنون که هاتگرام و طلاگرام از سوی یک دستگاه امنیتی در داخل کشور راه‌اندازی شده و کاربران از طریق این دو وارد تلگرام می‌شوند و به طور طبیعی یک نسخه از اطلاعات آنها در داخل ذخیره می‌شود، دیگر آن نگرانی درباره حفظ اطلاعات مردم وجود ندارد؟

ذاالنور یادآور شد: هاتگرام و طلاگرام، راه رسیدن به تلگرام هستند؛ خودشان پیام‌رسان نیستند بلکه فیلتری هستند برای رسیدن به تلگرام و بنابراین باز هم عیوب تلگرام سر جایش است.

وی گفت: اگر یک چهارم آن پهنای باندی که در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته در اختیار پیام‌رسان‌های داخلی بود، اکنون بیش از این دو کاربر می‌داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات قفل اول را برای پیام‌رسان‌های داخلی باز نکرد که همین امر القای ناتوانی پیام‌رسان‌های داخلی را به دنبال داشت و در مردم زدگی ایجاد کرد. در حال حاضر طرحی قوی و مفید درباره تقویت پیام‌رسان‌های داخلی در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه فیلتر شدن هاتگرام و تلگرام طلایی بستگی به عزم و اراده دولت دارد افزود: دولت تاکنون بر اساس رفع دغدغه‌ها در این زمینه جلو نرفته و اقدام اساسی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyt9u.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما