سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 71487
منبع : ایسنا
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

اگر حامی تولیدات داخلی و بومی باشیم تحریم ها اثری ندارد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: اگر به معنای واقعی حامی تولیدات داخلی و بومی باشیم تحریم ها اثری نخواهد داشت.
اگر حامی تولیدات داخلی و بومی باشیم تحریم ها اثری ندارد
اگر حامی تولیدات داخلی و بومی باشیم تحریم ها اثری ندارد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم عنوان کرد: یکی از سیاست های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است، گر به معنای واقعی حامی تولیدات داخلی و بومی باشیم تحریم ها اثری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: در حمایت از تولید،پرداخت تسهیلات را در الویت قرار داده ایم هر چند امسال پرداخت وام به تولیدکنندگان با تاخیر آغاز شد اما توانستیم از ابتدای سال جاری146 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت کنیم و در این زمینه رتبه سوم را از آن خود کردیم.

سیجانی بیان کرد: طرح تولید ملی باید به طور جدی نهادینه شود و در این مسیر می توان از ظرفیت آموزش و پرورش در فرهنگ سازی میان نسل جوان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نوسانات ارز و کاهش ارزش پول ملی در جهت حمایت از تولید علاوه بر تسهیلات رونق تولید،اعتباراتی نیز به طور مستقیم در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد، با همه مشکلاتی که در زمینه تحریم و مسائل اقتصادی وجود داشت در آبان ماه 13 پروژه اقتصادی در قم به بهره برداری رسید.

وی همچنین عنوان کرد: آئین تجلیل و تقدیر از صادرکنندگان برتر استانی هشتم آذرماه امسال با حضور مسئولان و مدیران کشوری و با همکاری اتاق بازرگانی قم برگزار می‌شود.

در این جلسه محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: استان قم با توجه به ظرفیت های تولیدی در بخش کشاورزی نیاز به بارانداز و سردخانه دارد.

وی اظهار کرد:زنجیره تولید برخی صنایع غذایی مانند پسته، مرغ، دام و تخم‌مرغ در قم کامل است و این فرصت اقتصادی مهمی در قم محسوب می شود؛ هفته گذشته تفاهم نامه ای میان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر جهاد کشاورزی در قالب تبصره 18 اشتغال روستایی امضا شد که می تواند دستاوردهای خوبی در حوزه اشتغال روستایی به صورت پایدار داشته باشد، در این تفاهم نامه سهم قم 110 میلیارد تومان و اشتغال 470 نفر از اهالی روستاها در قم است.

محسن بهشتی معاون استاندار قم بیان کرد: یکی از نیازهای مهم در توسعه ظرفیت های اشتغال به ویژه در روستائیان ایجاد بازارچه های دستی است که می تواند در بلوار پیامبر اعظم جانمایی شود. 

 
https://qomnews.ir/vdcgut9u.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما