سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 71488
منبع : خبرگزاری ايرنا

حجم گسترده توهین ها در فضای مجازی زیبنده جامعه اسلامی نیست

قم نيوز : مدیر مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی قم گفت: حجم زیاد توهین ها و تهمت ها در فضای مجازی زیبنده جامعه اسلامی نیست و نشان از دوری از آموزه های اسلام است.
حجم گسترده توهین ها در فضای مجازی زیبنده جامعه اسلامی نیست
حجم گسترده توهین ها در فضای مجازی زیبنده جامعه اسلامی نیست
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمد نقدی روز سه شنبه افزود: طبق آموزه های اسلام، مسلمان کسی است که دیگران از دست و زبان او در امان باشند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اسوه و الگوی بالاتری از پیامبراکرم (ص) وجود ندارد، ادامه داد: مهمترین مشکل جامعه امروز ما این است که نسبت به تاسی و پیروی ازچنین الگویی غفلت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رسول گرامی اسلام (ص) اخلاق مجسم در طول تاریخ است افزود: جامعه ما دچار اختلاف ها، عداوت ها و دوری از روحیه گذشت می باشد.

نقدی با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(ع) کینه را از جمله موانع استجابت دعا برشمرد و گفت: پیامبراکرم (ص) بسیار رئوف، مهربان و اهل گذشت و بخشش بود و از اشتباهات و خطاها می گذشت و امروز ما شاهد فقدان چنین روحیه‌ای در جامعه هستیم و عداوت ها و دشمنی‌ها بین همه فاصله انداخته است.

وی الگوگیری از سیره پیامبراکرم (ص) را وحدت بخش در جهان اسلام دانست و افزود: مهمترین مساله امروز مسلمانان جهان، بازگشت و پیروی از سیره و اخلاق رسول گرامی اسلام می باشد.

وی پیامبراکرم (ص) را برجسته‌ترین و اثرگذارترین شخصیت جهان در طول تاریخ بشریت دانست و گفت: محققان و پژوهشگران جهان نیز بر این نکته اعتراف دارند که تاکنون هیچ شخصیتی نتوانسته است جامعه ای به جامعیت آن حضرت در ابعاد مختلف تشکیل دهد.

نقدی تاکید کرد: بازگشت به پیروی از سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نیاز امروز جامعه و برطرف کننده تمام مشکلات است.

وی با تاکید بر اینکه اگر به سیره و سنت پیامبر(ص) و ائمه عمل کنیم همه شیفته اسلام و شیعه می‌شوند افزود: ضعف ما برای دعوت مردم به حق این است که تنها اهل سخن هستیم و این در حالی است که باید مردم را با عمل خود به حق دعوت کرد نه تنها با حرف. 

نقدی ائمه اطهار(ع) را الگوی وحدت دانست و ادامه داد: آن بزرگواران شیعیان را به وحدت و ارتباط با مسلمانان اهل سنت سفارش کرده اند و این چیزی است که باید نه در هفته وحدت بلکه در طول سال به آن توجه شود.

وی با اشاره به توطئه دشمن برای ایجاد اختلاف در کشورهای اسلامی و همچنین اسلام هراسی در جهان افزود: اسلام دین رافت و مهربانی است و نگاه شیعه رحمانی است و این باعث شده که در ایران اسلامی شیعه و سنی در کنار هم با برادری زندگی کنند.

مدیر مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی، تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی به دنبال وحدت امت اسلامی و یکدل و همرنگ شدن مسلمانان جهان زیر پرچم اسلام و مقابله با دشمن مشترک است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdch6knq.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما