چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 71542
منبع : خبرگزاری تسنیم

معرفی 75 پرونده به ارزش 231 میلیارد تومان به بانک‌های قم برای دریافت تسهیلات رونق تولید

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۲۳۱ میلیارد تومان در قالب ۷۵ پرونده به بانک‌های استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید معرفی و تاکنون ۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌ شده است.
معرفی ۷۵ پرونده به ارزش ۲۳۱ میلیارد تومان به بانک‌های قم برای دریافت تسهیلات رونق تولید
معرفی ۷۵ پرونده به ارزش ۲۳۱ میلیارد تومان به بانک‌های قم برای دریافت تسهیلات رونق تولید
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: روند معرفی طرح‌های تولیدی، کشاورزی و گردشگری به بانک‌های استان با سرعت قابل قبولی در دست اجرا است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استانی افزود: پنجشنبه هفته جاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استانی با حضور مسئولان ملی در محل اتاق بازرگانی قم برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید برنامه دادستان کل کشور در رابطه با پویایی اقتصاد و اشتغال کشور به دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌ها گفت: دادستان‌های عمومی و انقلاب باید نهایت همکاری و تعامل را با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را داشته و در راستای اجرای درست مصوبات قم بردارند.

سیجانی با بیان مشکل تأمین گلوتن صنایع غذایی و شرکت‌های فراورده گوشتی ابراز کرد: علی‌رغم تشکیل جلسات کشوری در این زمینه هنوز توافقنامه‌های اساسی در زمینه نرخ خرید این محصول حاصل نشده است.

وی با اشاره به ممنوعیت صادرات صنایع مربوط به گلوتن به خارج از کشور ابراز کرد: با توجه به مشکل شرکت‌های فراورده‌های گوشتی صادرات صنایع مربوط به نشاسته، گلوکز و گلوتن به خارج از کشور ممنوع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان پرونده‌های معرفی‌شده به بانک‌های استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید تصریح کرد: درمجموع 231 میلیارد تومان در قالب 75 پرونده به بانک‌های استان معرفی‌شده که در بخش صنعت 27 مورد پرداختی به میزان 95 میلیارد تومان در استان قم اتفاق افتاده است.

سیجانی پرونده‌های معرفی‌شده برای دریافت تسهیلات رونق تولید در بخش جهاد کشاورزی استان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در بخش جهاد کشاورزی 110 مورد معرفی به بانک‌ها به مبلغ 23 میلیارد تومان رخ‌داده که از این‌ بین 27 مورد پرداخت به میزان 6 میلیارد تومان نهایی شده است.

وی با اشاره به وضعیت استان قم در پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری عنوان کرد: در بخش گردشگری 6 مورد معرفی به میزان 59 میلیارد تومان به بانک‌های عامل رخ‌ داده اما هنوز پرداختی در این بخش صورت نگرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به‌کل پرداختی‌های صورت گرفته در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع در قم بیان کرد: درمجموع برای 83 طرح معرفی‌شده به بانک‌های عامل استان 151میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات صنایع شن و ماسه در قم تأکید کرد: در فاصله 25 کیلومتری شهر هیچ‌ گونه مجوزی به دستگاه‌های دولتی داده نمی‌شود تا اقتصاد فعالان صنایع همگن شن و ماسه رونق بیشتر داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcirway.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما