پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 71571
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر ستاد معرفتی و علمی اربعین:

زیست اربعینی به همه ساحت‌های زندگی تسری پیدا کند

قم نيوز : دبیر ستاد معرفتی و علمی اربعین گغت: اکنون باید جریان اربعین و زیست اربعینی از ایام اربعین به همه حوزه‌ها و ساحت‌های زندگی ما تسری پیدا کند و امروز شیعه اربعینی باشیم.
زیست اربعینی به همه ساحت‌های زندگی تسری پیدا کند
زیست اربعینی به همه ساحت‌های زندگی تسری پیدا کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سعید اصفهانیان ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به کنگره بین المللی اربعین اظهار کرد: امسال پنجمین دوره این کنگره در دو بخش فرهنگ و علمی در شهرهای نجف و کربلا برگزار شد.

وی ادامه داد: جریان حرکت اربعین یک جریان سیال و هدایتگر است و با حضور اساتید مختلف در رشته‌های گوناگون، محوریت اندیشه ورزی را مطالعات زیارت قرار دادیم و این اندیشه منشا تولید آثار در زمینه هنر است.

دبیر ستاد معرفتی و علمی اربعین افزود: امسال آیت‌الله علوی گرگانی نامه ای برای رئیس جمهور نوشت تا هزینه اربعین حداقل پیدا کند، با وجود تاکیدات فراوان، امسال در زمینه حمل و نقل و ارز مشکلاتی برای زائرین اربعین وجود داشت.

اصفهانیان تهیه زیرساخت‌ها برای زیارت اربعین را ضروری دانست و تصریح کرد: این زیرساخت‌ها باید در طول سال به وجود بیاید.

دبیر ستاد معرفتی و علمی اربعین افزود: زیارت اربعین می‌تواند که در طول سال یک جریان عظیم به وجود آورد و زیارت اربعین می‌تواند که نقطه مشترکی برای ادیان مختلف باشد، اکنون پیروان ادیانی همچون مسیحیت در زیارت اربعین حضور پیدا می‌کنند و اتباع بیش از 100 کشور به این مراسم می‌آیند.

وی ادامه داد: سال جاری با عنوان آثار الهی و تربیتی اربعین، کنگره بین المللی اربعین برگزار شد و در کنگره سال آینده، محوریت را امت سازی دینی خواهیم گذاشت.

اصفهانیان خاطرنشان کرد: ستاد معرفتی و علمی اربعین به این اعتقاد دارد که اگر روزی انقلاب اسلامی در این کشور برپا شد، اکنون باید جریان اربعین و زیست اربعینی از ایام اربعین به همه حوزه‌ها و ساحت‌های زندگی ما تسری پیدا کند و امروز شیعه اربعینی باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6mn0.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما