کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده انتظامی قم:

طرح روشنگری در پیشگیری از جرائم درقم اجرایی می شود

خبرگزاری ايرنا , 10 آذر 1397 ساعت 13:20

فرمانده انتظامی قم با اشاره به اجرای طرح روشنگری در پیشگیری از جرائم از نیمه آذرماه امسال گفت: برخی از شهروندان نسبت به جرائم توجیه نیستند که مقرر شده طرح فوق در 200 نقطه از شهر قم اجرا شود.


به گزارش قم نیوز سردار عبدالرضا آقاخانی روز شنبه افزود: این طرح در مساجد، مدارس و محافل مردمی اجرا خواهد شد و انشاالله در سال 98 نیز ادامه می یابد.
وی در ادامه با بیان اینکه 10 هزار و 200 تن از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه به مراکز مشاوره انتظامی قم مراجعه کرده اند گفت: 82 درصد از این پرونده ها منجربه صلح و سازش طرفین شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش 10 درصدی تصادف های فوتی درون شهری از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: پلیس به دنبال این است که میزان تصادف ها هرچه بیشتر کاهش یافته و به نقطه مطلوب برسد.
آقاخانی با اشاره به موضوع فضای مجازی نیز گفت: هرگونه جرمی در فضای مجازی توسط پلیس قوی و هوشیار فتای استان رصد و کشف و با مجرمان قاطعانه برخورد می شود.
وی به افرادی که قصد دارند جرمی در فضای مجازی مرتکب شوند هشدار داد که پلیس فتای قم در زمینه رصد و کشف جرم بسیار خوب عمل می کند و در ماه های اخیر 42 پرونده ویژه در خصوص جرایم فضای مجازی مورد رسیدگی قرار گرفت و با مجرمان قاطعانه برخورد شد.

** دستگاه قضایی قم دستگاه برتر و نمونه قضایی است
وی در ادامه سخنان خود از دستگاه قضایی قم به عنوان دستگاه برتر و نمونه قضایی یاد کرد و گفت: مسئولان این دستگاه در برخورد با جرایم و تعامل با پلیس بسیار خوب عمل کرده و قاضی و دادستان در صحنه های عملیاتی پلیس حضور داشته و این مهم، قوت قلبی برای پلیس استان به شمار می آید.

** با اراذل و اوباش قاطعانه برخورد می شود
فرمانده انتظامی قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هیچ کس حق ندارد امنیت اجتماعی شهروندان را دچار خدشه کند، اظهار داشت: در برخورد با اراذل و اوباش و نوامیس مردم بسیار جدی هستیم و از هیچ چیزی واهمه نداریم.

وی با اشاره به اجرای طرح رضویون افزود: در این طرح که با همکاری سپاه قم از اواخر آذرماه امسال آغاز می شود، با جرایم بویژه سرقت برخورد جدی خواهد شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان وقوع شرارت در قم هفت درصد کاهش و دستگیری در این زمینه 13 درصد افزایش داشته است.

آقاخانی با بیان این که از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه، شاهد افزایش هشت درصدی سرقت در استان قم هستیم گفت: البته سرقت در ماه های اخیر روند کاهشی داشته و شورایی با حضور مسئولان 25 دستگاه تشکیل شده است تا بتوانیم با برنامه ریزی و برخورد جدی تر و رصد بیشتر حرکات سارقان، میزان سرقت در استان را کاهش دهیم.

وی مساله ارتقای امنیت اخلاقی درسطح قم که از دغدغه های مسئولان و مردم محسوب می شود را از اولویت های فرماندهی انتظامی استان ذکر کرد و افزود: این کار با برنامه ریزی، افزایش واحدهای گشت امر به معروف، واحدهای پیاده و ایستگاه های ثابت کلید خورده تا بتوانیم شاهد ارتقای امنیت اخلاقی در این استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه تنها کار عملیاتی پلیس جوابگوی برخورد با بدحجابی نیست تصریح کرد: 26 دستگاه در زمینه امر به معروف و مساله حجاب و عفاف وظایفی دارند که لازم است این دستگاه ها نیز به طور جدی وارد میدان شده و با اقدام های فرهنگی بتوان توفیق های خوبی در این زمینه کسب کنیم.

آقاخانی، مساله مبارزه با مواد مخدر را نیز از دیگر اولویت های فرماندهی انتظامی استان برشمرد و گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در قم از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 80 درصد افزایش یافته است، اما بحث مهم، خرده فروشان و معتادان که لازم است شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم، افزایش کمپ های ترک اعتیاد را در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین با بیان این که از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه، بالغ بر 130 میلیار ریال کالای قاچاق در قم کشف شده است گفت: این استان مکانی برای نگهداری کالای قاچاق نیست و در برخورد با مجرمان بسیار قاطع هستیم و برخورد های ما در ماه های اخیر افزایش یافته و علاوه بر کشف کالا و ارز قاچاق، مقادیر قابل توجهی ارز تقلبی نیز کشف شده است.

آقاخانی در ادامه با اشاره به گزارشهای مردمی مبنی بر اینکه برخی از اماکن محل پاتوق افراد بیکارشده است، ازبرخورد قاطعانه با صاحبان این اماکن خبر داد و گفت: درماه گذشته، 22 مورد از این اماکن در قم پلمب شد.


انتهای پیام /138


کد مطلب: 71608

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/71608/طرح-روشنگری-پیشگیری-جرائم-درقم-اجرایی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir