يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : 71647
منبع : خبرگزاری تسنیم

بانک‌های خصوصی قم نقشی در اشتغال و رونق تولید ندارند

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با انتقاد از رویه بانک‌های خصوصی در عدم پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در قم گفت: متأسفانه بانک‌های خصوصی قم تعامل درستی در زمینه اشتغال و رونق تولید نداشته و تسهیلاتی را در این زمینه پرداخت نمی‌کنند.
بانک‌های خصوصی قم نقشی در اشتغال و رونق تولید ندارند
بانک‌های خصوصی قم نقشی در اشتغال و رونق تولید ندارند
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل تأخیر در ابلاغ سهمیه پرداخت تسهیلات روند پرداخت 900 میلیارد تومان ابلاغی استان کندتر از سال 96 است.

وی با اشاره به روند پرداختی‌های صورت گرفته در بخش صنعت استان از تسهیلات ستاد تسهیل و رونق تولید افزود: در بخش صنعت 231 میلیارد تومان برای 73 طرح به بانک‌های استان معرفی و تاکنون برای 28 طرح 100 میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تسهیلات پرداخت‌شده برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی را مهم‌ترین بخش پرداختی تسهیلات در قم دانست و گفت:  بیش از 90 درصد از پرداخت‌های صورت گرفته در بخش سرمایه در گردش بوده و متأسفانه در بخش بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و تولیدی و سرمایه در ثابت حجم پرداختی‌ها بسیار اندک بوده است.

  سیجانی با اشاره به اولویت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید خاطرنشان کرد: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام بالای 60 درصد برای کاهش هزینه‌های تولید و نوسازی ماشین‌آلات صنعتی از اولویت‌های پرداخت تسهیلات در استان قم است.

وی با تأکید بر مشکل استان در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد: یکی از نیازهای اساسی استان در حاضر کمک بانک‌های قم برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام به‌ویژه طرح‌های با بالای پیشرفت فیزیکی 60 است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: برای حفظ اشتغال و تولید واحدهای تولیدی استان باید نقدینگی این واحدها به‌صورت مکفی تأمین شود.

سیجانی با بیان حجم پرداختی‌های صورت گرفته در دو بخش جهاد و صنعت استان از سهمیه تسهیلات رونق تولید ابراز کرد: در دو بخش جهاد کشاورزی و صنعت درمجموع 152 میلیارد تومان از ابتدای ابلاغ سهمیه رونق تولید پرداخت‌شده است.

وی بیان کرد: کارت‌های بازرگانی غیرتخصصی که در آن تعهد برگشت ارز سنجیده نمی‌شود یکی از چالش‌های مهم صادرات در استان بوده که باید اطلاعات و آمار دقیقی توسط گمرک استان در این زمینه به دستگاه‌های متولی ارائه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با انتقاد از رویه بانک‌های خصوصی استان در عدم تعامل در رونق تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: متأسفانه بانک‌های خصوصی قم تعامل درستی در زمینه اشتغال و رونق تولید نداشته و تسهیلاتی را در این زمینه پرداخت نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefp8f.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما